Aktualnie większość firm prowadzi obsługę klienta przez telefon. Ciągły kontakt z klientem, a także z kontrahentami wymaga stosowania odpowiedniego sprzętu. Jakie słuchawki sprawdzą się wtedy najlepiej?

 

Niezależnie od tego, czy mówimy o nowoczesnym call center zatrudniającym setki pracowników, czy też o mniejszych firmach, które samodzielnie prowadzą obsługę telefoniczną, warto wybrać taki sprzęt, z którym będzie można uzyskać optymalny komfort pracy.

 

Ten zależny jest głównie od konstrukcji słuchawek, które pracownicy mają często stale na swojej głowie. Jakie są główne rodzaje słuchawek do pracy w obsłudze klienta i na co warto się zdecydować?

 

W call center stosuje się słuchawki różnych typów:

·        słuchawki do telefonów stacjonarnych – gdy w firmie stosuje się telefony stacjonarne, w takim przypadku stosuje się także odpowiednie słuchawki, najczęściej są to słuchawki przewodowe https://itencio.com/pl/sluchawki/przewodowe.html podłączane do telefonu, ale można także spotkać się z modelami bezprzewodowymi pracującymi w technologii Bluetooth

·        słuchawki do smartfonów – w sprzedaży można znaleźć przewodowe i bezprzewodowe modele dedykowane do użycia wraz ze smartfonami – nie wymagają wtedy trzymania telefonu przy uchu

·        słuchawki do komputerów – gdy łączność z klientem odbywa się z wykorzystaniem komputerów, stosuje się najczęściej standardowe modele komputerowe, które podłączane są przez gniazdka słuchawkowe albo USB

 

Zatem warto zwrócić uwagę na to, jakie gniazda znajdują się w urządzeniach, przez które ma następować połączenie – na tej podstawie można dopasować wtedy właściwe słuchawki.

 

Słuchawki przewodowe – stała łączność z klientem

W profesjonalnych call center najczęściej stosowane są słuchawki przewodowe, czyli takie, które podłączone są z urządzeniem przewodem.

 

Słuchawki te pozwalają na stałą łączność z klientem, ponieważ nie wymagają ładowania jak modele bezprzewodowe. Dzięki temu nie dochodzi do sytuacji, że połączenie jest niemożliwe albo jest zrywane, ponieważ słuchawka jest rozładowana.

 

Ważny komfort dla pracowników

Dobre słuchawki stosowane w działach telefonicznej obsługi klientów nie tylko powinny działać niezawodnie, ale również powinny być komfortowe. Pracownicy często mają je na głowie przez cały czas, dlatego powinny być również odpowiednio wygodne.

 

Najwygodniejsze słuchawki to modele nakładane na głowę, które pozwalają na uzyskanie maksymalnej stabilności. Konstrukcja słuchawek nie powinna jednocześnie nadmiernie uciskać głowy oraz uszu. Właśnie dlatego w call center często stosuje się słuchawki, które mają możliwość regulacji – wtedy użytkownik może dopasować je do siebie.

 

Gdzie zakupić wysokiej jakości słuchawki?

Do call center oraz do działów zajmujących się telefoniczną obsługą klienta najlepiej wybrać profesjonalne słuchawki, które są projektowane z myślą o ciągłej pracy w tym środowisku.

 

Za słuchawki przewodowe tego rodzaju zapłacimy od około 150 złotych do nawet 400 złotych. Są to nie tylko modele komfortowe, ale również zapewniają optymalną jakość dźwięku ze względu na stosowanie specjalnych funkcji redukujących szumy i poprawiających czystość dźwięku.

Zobacz również: