Magazyn dla e-commerce


W Polsce logistyka e-commerce dopiero się rozwija. Jest ona często określana jako “klucz do sukcesu” w tej branży. Ilość transakcji internetowych rośnie z roku na rok, więc jest to idealna okazja, aby otworzyć swój biznes. Niestety wiele osób nie wie jak się do tego zabrać i jak w ogóle wygląda funkcjonowanie e-sklepu lub praca w magazynie, więc warto zaczerpnąć trochę informacji, aby rozjaśnić sobie trochę całą sytuację i mieć lepszy pogląd na sprawę.



Modele działania


Mniejsze sklepy internetowe przeważnie magazynują swoje produkty w siedzibie firmy lub w jej pobliżu. Pozwala to na szybką realizację zamówień oraz dużą wygodę dla pracowników. Oczywiście do pewnego czasu. Kiedy biznes zacznie się “rozkręcać” liczba zamówień się zwiększy, a co za tym idzie - liczba potrzebnych towarów również. W końcu w siedzibie nie będzie wystarczająco dużo miejsca na magazynowania wszystkiego. Idealnym rozwiązaniem jest magazyn dla e-commerce.

Istnieje dużo możliwości najmu takich magazynów w bardzo ciekawych lokacjach. Większość z hal magazynowych jest zbudowana w sposób modułowy, więc wykorzystywać będziemy jedynie tyle miejsca, ile rzeczywiście jest nam potrzebne. Jeśli sąsiednie moduły nie będą już zajęte, to istnieje możliwość powiększenia zajmowanego przez siebie obszaru.

Co jest bardzo ważne w funkcjonowaniu sklepu internetowego? Jakość obsługi klientów. Dlatego warto pomyśleć o modelu działania, w którym oddajemy zewnętrznej firmie wszystkie procesy związane z magazynowaniem naszych towarów, a my skupiamy się tylko i wyłącznie na obsłudze naszych klientów. W skrócie firma dba o nasz magazyn dla e-commerce oraz produkty, a my dbamy, żeby nasi klienci byli zadowoli. Wiele doświadczonych sklepów internetowych wprost pokazuje nam, że szybkość realizacji zamówienia, bezproblemowość czynności płatniczych oraz kontakt z klientem sprawia, że marka staje się rozpoznawalna, co przynosi jej same korzyści.



Outsourcing


Jest to słowo kojarzone z większymi firmami, a na rynku e-commerce głownie z realizacją wysyłek. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby oddelegować mało znaczące dla nas zadania do firm zewnętrznych (kurierskich lub brokerskich). Pozwala to wtedy na skupieniu się na ważnych dla nas zadaniach, czyli obsłudze klienta. Wraz z rosnącą walką o klienta, wydajne zaplecze logistyczne będzie stawać się coraz ważniejsze. Zarówno dla małych, jak i tych większych firm.


E-commerce dopiero rozwija się w Polsce, lecz już teraz widać, że jest to branża warta zachodu. Może okazać się ona bardzo opłacalna, o ile ktoś ma o niej pojęcie. Warto, więc przed rozpoczęciem dowiedzieć się co nieco o tym rynku i jego działaniu. Dobre przygotowanie to podstawa. Nie zapominajmy o tym.


Zobacz również: