Realizowanie terapii integracji sensorycznej pozwala na zapewnienie wsparcia dla rozwoju dziecka, u którego występują zaburzenia integracji sensorycznej. Tego rodzaju zaburzenia są w stanie negatywnie przekładać się na rozwój społeczny czy emocjonalny. Nie należy z tego powodu lekceważyć takich problemów w przypadku, gdy zauważa się niepojącego objawy u dziecka.

 

Rodzice, którzy zauważają niepokojące zachowania dziecka mogą zapoznać się z informacjami o zaburzeniach integracji sensorycznej. Obecnie takie informacje można znaleźć na wielu stronach, które kierowane są między innymi bezpośrednio do rodziców małych dzieci. Dostęp do takiej wiedzy jest w ten sposób wygodny. Jednocześnie posiadanie wiedzy o tym jak objawiają się zaburzenia integracji sensorycznej pozwala na znacznie szybsze udanie się do terapeutów, którzy mogą postawić diagnozę. Gdy diagnoza wskazuje na występowanie zaburzeń integracji sensorycznej można decydować się na terapie. Odpowiednio realizowana integracja sensoryczna terapia http://www.trampolina-dzieci.pl/oferta/integracja-sensoryczna/ jest w stanie zapewnić minimalizowanie problemów rozwojowych dziecka. 

 

Miejsce realizowania terapii

Za realizowanie terapii integracji sensorycznej odpowiedzialni są terapeuci, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje. Takie kwalifikacje są potwierdzone certyfikatami ukończenia dwustopniowych kursów. Jednocześnie przy decydowaniu się na wybór terapeuty ważne jest również by postawić na odpowiedniego terapeutę. Można w tym względzie sprawdzić informacje o terapeutach, które prezentowane są przez rodziców, których dzieci korzystają lub korzystały z terapii integracji sensorycznej. Wówczas można znacznie szybciej wybrać profesjonalnego i doświadczonego terapeutę. Doświadczenie w zakresie realizowania terapii najczęściej pozwala na realizowanie znacznie bardziej skutecznych terapii. Jednocześnie każda integracja sensoryczna terapia musi być indywidualnie dopasowana do konkretnych zaburzeń, które występują u dziecka. 

 

Efekty terapii

Realizowanie terapii integracji sensorycznej pozwala na minimalizowanie problemów związanych ze zdobywaniem przez dziecko umiejętności. Powstrzymywanie takich problemów jest szczególnie ważne w momencie, gdy dziecko uczy się bardzo ważnych w wieku przedszkolnym czy szkolnym umiejętności. Dotyczyć to może umiejętności motorycznych, pisania. W ramach terapii realizowane są różne ćwiczenia, gdzie wykorzystywane są przyrządy czy urządzenia, które pozwalają na uczenie dzieci z zaburzeniami odpowiedniego rozpoznawania oraz interpretowania bodźców zmysłowych.

Zobacz również: