Forum o marketingu :: Jak zacząć przygodę z Copywritingiem?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Promocja » Copywriting » Jak zacząć przygodę z Copywritingiem?

Jak zacząć przygodę z Copywritingiem?
Autor Wiadomość

Anna Online
Użytkownik

Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw Lis 20, 2014 4:33 pm   

Nie można się nauczyć bycia copywriterem. Porady w stylu - ortografia, czytanie, szybkie pisanie na klawiaturze to jakaś pomyłka. Copywriter musi znać się na marketingu i wiedzieć, jakie są trendy w sprzedaży. Trzeba umieć zaczarować tekstem, a nie po prostu napisać poprawną treść. Jeśli do tej pory nie pisałeś czegokolwiek (pamiętnika, opowiadań, listów do redakcji, bloga) to nie umiem sobie wyobrazić, że nagle stajesz się copywriterem, a jeśli pisałeś to już nim jesteś. Portfolio wcale nie musi być zbiorem sprzedanych komuś tekstów, to mogą być nikomu wcześniej niepokazywane opisy produktów czy artykuły. Sorry za pesymizm, ale takie mam doświadczenia z ludźmi.
   
 
 

Izabella 
Użytkownik

Dołączyła: 28 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Pon Gru 01, 2014 1:17 pm   

Też czytałam tę książkę @Justa. Pomimo wszystko- praktyka jest najważniejsza :)
   
 
 

wanka
Użytkownik

Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 271
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 3:55 pm   

Moim zdaniem trzeba po prostu dużo ćwiczyć, chcieć pisać i to lubić przede wszystkim.
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw Sty 15, 2015 1:25 pm   nauka

Anna Online napisał/a:
Nie można się nauczyć bycia copywriterem. Porady w stylu - ortografia, czytanie, szybkie pisanie na klawiaturze to jakaś pomyłka. Copywriter musi znać się na marketingu i wiedzieć, jakie są trendy w sprzedaży. Trzeba umieć zaczarować tekstem, a nie po prostu napisać poprawną treść. Jeśli do tej pory nie pisałeś czegokolwiek (pamiętnika, opowiadań, listów do redakcji, bloga) to nie umiem sobie wyobrazić, że nagle stajesz się copywriterem, a jeśli pisałeś to już nim jesteś. Portfolio wcale nie musi być zbiorem sprzedanych komuś tekstów, to mogą być nikomu wcześniej niepokazywane opisy produktów czy artykuły. Sorry za pesymizm, ale takie mam doświadczenia z ludźmi.


Anna oczywiście, że powinien oczarować tekstem odbiorców i znać marketing. Ale bez znajomości tych wszystkich zasad pisowni i gramatyki oraz praktyki, o której wszyscy mówimy, może mieć super pomysły i świetne słowo i nie dostać nigdzie pracy. To wszystko jest ważne.
Jeśli już ktoś czuje, że chce pisać to niech się uczy. Jeśli ktoś nie ma do tego drygu to nic nie pomoże. Ale to tak samo jak z wszystkim, trzeba spróbować, żeby się przekonać. Spróbować jeszcze bardziej, żeby być pewnym.
Do bycia wokalistą też trzeba mieć talent, ale ćwiczenia i nauka też są konieczne (chyba, że ktoś jest mega wybitny)
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

abct
Użytkownik

Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: stąd

Wysłany: Pią Sty 16, 2015 9:12 am   

Ja po prostu pisze. Pisze i pisze i pisze:)
_________________
http://www.abctlumaczenia...enia-przysiegle
   
 
 

anetta
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 38
Skąd: Polska

Wysłany: Pią Sty 16, 2015 10:32 am   

Trzeba dużo czytać i jeszcze więcej piać ;)
W końcu trening czyni mistrza! ;)
   
 
 

szurny
Użytkownik

Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 242
Skąd: wadowice

Wysłany: Pon Lut 16, 2015 9:27 am   

A Wy szkolicie się gdzieś czy robicie wszystko na własną rękę? Dużo takich szkoleń się pojawia w ostatnim czasie i pojawia się problem, które wybrać. Czytam o szkoleniach od premium consulting na stronie http://www.premium-consul...nie-copywriting i wygląda to dobrze, zwłaszcza, że cena jest "przystępna". Co sądzicie o takie formie treningu?
   
 
 

EACTIVE
Użytkownik

Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: Wrocław

Wysłany: Czw Mar 19, 2015 12:44 pm   

Wiele możesz nauczyć się czytając różne teksty. Ocenisz, czy Ci się podobają czy też nie. Ludzie, którzy zawodowo zajmują się copywritingiem, wiele lat spędzili na tym, aby nauczyć się warsztatu. Włożyli w to dużo czasu, energii i przede wszystkim pasji. Dlatego warto skorzystać z ich wiedzy.
_________________

   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw Mar 19, 2015 12:56 pm   

Wyszła też nowa książka Barbary Stawarz, która zajmuje się Content Marketingiem co wiąże się ściśle z Copywritingiem :)
Dość głośna pozycja, więc uważam, że warta uwagi. Sama na pewno przeczytam
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

CarbonMs
Użytkownik

Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Szczecin

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 9:08 am   

Poza bycie absolutnym mistrzem języka (poprawność gramatyczna, stylistyczna, interpunkcyjna) warto zadbać o swoją kreatywność. Jest sporo warsztatów, gdzie można nauczyć się, jak myśleć kreatywnie (a można, bo to umiejętność a nie dar!). Wtedy tylko syntetyzujemy te dwa elementy i zamieniamy na praktykę tak długo, aż się uda.
_________________
Think big, leave us details - Blue Bird - nowoczesny marketing i reklama w Szczecinie
   
 
 

wanka
Użytkownik

Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 271
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw Cze 18, 2015 2:33 pm   

CarbonMs napisał/a:
Poza bycie absolutnym mistrzem języka (poprawność gramatyczna, stylistyczna, interpunkcyjna) warto zadbać o swoją kreatywność. Jest sporo warsztatów, gdzie można nauczyć się, jak myśleć kreatywnie (a można, bo to umiejętność a nie dar!). Wtedy tylko syntetyzujemy te dwa elementy i zamieniamy na praktykę tak długo, aż się uda.


A Ty dla kogo piszesz?
   
 
 

Ewa Brotha 
Użytkownik

Dołączyła: 24 Cze 2015
Posty: 3
Skąd: Łódź

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 11:54 am   

często w agencjach interaktywnych szukają stażystów właśnie do pisania różnych tekstów, można się wtedy podszkolić
   
 
 

esmeralda
Użytkownik

Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 96
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw Cze 25, 2015 7:11 pm   

Niestety to dosyć żmudna praca:D
   
 
 

Tomek232 
Użytkownik
Pan

Wiek: 49
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: Poznań

Wysłany: Pon Gru 07, 2015 10:01 am   

Jeżeli ktoś nie kocha pisać i nie ma daru. Będzie mu bardzo ciężko pisać tak dużo tekstu :) Trzeba zadać sobie pytanie czy potrafisz pisać przez 5 godzin dziennie ogromne ilości tekstu. Wiele osób, lubi pisać i myśli, że to wystarczy. Niestety do tego dochodzi umiejętnie wybieranie słów kluczowych i synonimów pod klienta. Ciężka praca dla kogoś kto nie ma smukałki do tego.
_________________
Skuteczne pozycjonowanie z eMarketingNet.pl!
   
 
 
 

WeronikaBB 
Użytkownik

Dołączyła: 04 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon Gru 07, 2015 12:17 pm   

Jeśli chcesz być wziętym copywriterem musisz pisać po pierwsze bezbłędnie.
Po drugie warto faktycznie studiować filologię, bo poszerza Twoje horyzonty i daje wiedzę z różnych dziedzin, ciekawe skojarzenia, gry słów, metafory - na pewno będą wówczas oryginalne:)
Po trzecie czytaj dużo książek i prowadź własny fanpage lub bloga - to dodaje Ci wiarygodności, pokazuje, że masz pasję i masz swoją działkę, w której czujesz się jak ryba w wodzie.
Po czwarte: poznaj zasady SEO - niewątpliwie przyda Ci się to w pracy.
Po piąte: przygotuj się, że jeśli będziesz pracował dla kilku klientów, np. a agencji reklamowej, nie będziesz miał zbytniej możliwości wyboru - po prostu zlecenie trzeba zrealizować, niezależnie od tego, czy branża Ci się podoba czy nie, czy znasz się na hydraulice, kosmetykach, samochodach albo sushi.

Wbrew pozorom copywriting to nie taka łatwa sprawa.
Trzymam kciuki i życzę Ci powodzenia! :)
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing