Forum o marketingu :: Jak pozyskać klientów?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Promocja » Sprzedaż i promocja sprzedaży » Jak pozyskać klientów?

Jak pozyskać klientów?
Autor Wiadomość

bdamianus 
Użytkownik

Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 2

  Wysłany: Pon Sie 18, 2008 2:26 pm   Jak pozyskać klientów?

Witam.

Mam 20 lat. Jestem zdeterminowany, a marketing i perswazja jest moją pasją, którą zajmuję się od 15 roku życia. Tak, tak! Do tej pory zwyczajnie nie miałem okazji wykorzystać niczego (marketingowego) w praktyce i dlatego jestem trochę zagubiony.

Byłbym bardzo wdzięczny dostać na priv lub mail jakieś uniwersalne porady nt. przygotowania planu marketingowego. Zdajecie sobie sprawę, że książkowa wiedza jest wartościowa tylko wtedy, gdy jest poparta doświadczeniem. Ja chciałbym zapożyczyć trochę Waszego.

---

Firma jest bardzo młoda. Ma zaledwie parę miesięcy. Dotychczasowi klienci to znajomi jednego ze współwłaścicieli (wujka - boksera). Nota bene chcę wykorzystać ich opinię do kampanii. Jesteśmy dilerem okien, rolet, bram wjazdowych, itp.

Lokalna impreza, zorganizowana stricte w celach promocyjno-brandingowych, nie ma większego sensu. Co roku wujek zaprasza Darka Michalczewskiego na organizowany przez stowarzyszenie bokserskie (którego wujek jest członkiem) turniej bokserski. Moim zdaniem, jako formę reklamy wtedy na pewno wybiorę sponsoring, co wydaje się bardziej logiczne.

Ulotki. Ten temat zrzuciłem na dalszy plan. Dobrze wiem jak postępuję z ulotkami, którymi moja wycieraczka jest zasypywana. A Wy? Czytacie wszystkie od deski do deski? Powiedziano mi, że firma zakupiła już pewną ilość ulotek. Ale nie liczyłbym na trafność tego sposobu reklamy do świadomości klientów. Pomyślałem więc o mailingu w jakieś ciekawej formie - na przykład w różowej kopercie z chwytliwym, interesującym tytułem, np. 'Odmienię Twój dom w 9 dni, albo zapłacisz o X mniej', czy '9 powodów, dla których wkrótce kupisz moje rolety', albo 'Zobacz dlaczego spanikują (konkurencja), gdy za moment otworzysz ten list'. Myślałem o tym, by dostarczyć taki mailing bezpośrednio do klientów (a la listonosz pukający do drzwi).

Ale tu znów pojawiają się moje pytania - czy rzeczywiście mailing?

O czym napisać w liście reklamowym? Ma przecież sprzedawać okna rolety, markizy, itp. Czy napisać mini-poradnik przed-sprzedający nasze produkty? Np. 'Jak założyć rolety' i na końcu katalog produktów naszej firmy.

Jakie wartości klientów wykorzystać w treści listu, by przekonać ich do np. wymiany okien? Jaka może być potrzeba klienta, która sprawi, że będzie chciał kupić rolety? Trudno będzie powiązać cechy produktów z ów wartościami, gdyż ich zestaw jest ograniczony.

---

Myślałem również o telemarketingu jako sposobie pozyskania nowych klientów. Wybrałbym wtedy numery z książki telefonicznej - numery firm lub osób prywatnych zamieszkujący teren poza centrum miasta. Mam na myśli właścicieli domów jednorodzinnych w pobliskich (zamożnych szczególnie) miejscowościach. Podejrzewam ich o większe zainteresowanie ofertą.

Wpadłem też na pomysł, by reklama z twarzą boksera i ofertą firmy zamieścić w/na środkach komunikacji miejskiej. Boję się jednak, że budżet jaki zostanie mi przydzielony nie pokryje wysokich kosztów tej formy reklamy. Mam jednak nadzieję, że gdy zwrócę się do Funduszu Mikro, moja prośba o dotację rozpatrzona zostanie pozytywnie, bo widzę w tym sposobie promocji ogromny potencjał. Myślę o liniach autobusowych krążących właśnie w kierunku miasto - mniejsza miejscowość, wieś. Tym sposobem reklamę zobaczą mieszkańcy miasta i mieszkańcy domów jednorodzinnych - dobrze znający boksera.

Chcę zgłaszać firmę do przetargów, ale tu proszę Was o jakiekolwiek wskazówki! Gdzie szukać przetargów? Kto ogłasza takie przetargi? Jak przystąpić do przetargów? Czym się kierować?

Myślałem również o kanale dystrybucji jakim jest bussiness to bussiness (b2b), czyli poszukać klientów biznesowych, np. firm budowlanych. Jakie macie doświadczenie w tym przypadku?

To nie wszystko. Rozpatrywałem możliwość zorganizowania programu partnerskiego, w którym uczestnictwo proponowałbym zadowolonym klientom. Chcę w taki sposób wykorzystać marketing wirusowy. Produkty oferowanego typu nie są tanie, więc nie ustalałbym minimalnej wypłacanej prowizji, a jedynie stałą prowizję od zakupu z polecenia.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Zapomniałbym o istotnej dla mnie i firmy sprawie:

Nie chcę, by boksera kojarzyli z firmą, tylko FIRMĘ Z BOKSEREM. Jestem pewien, że rozumiecie, co mam na myśli.

Pozdrawiam,
Damian Borowski

P.S. Będę wdzięczny, gdy wymienisz się ze mną doświadczeniami nt. wspomniany na początku postu (plan marketingowy, strategia). Chciałbym poznać sposób w jaki Ty to robisz. Dziękuję z góry osobom, które w jakikolwiek sposób zainteresują się moją skromną osobą.
Ostatnio zmieniony przez Piotr R. Michalak Pon Sie 18, 2008 4:23 pm, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Pon Sie 18, 2008 4:23 pm   Re: Jak pozyskać klientów?

bdamianus napisał/a:
Byłbym bardzo wdzięczny dostać na priv lub mail


Ja jednak sugeruję wypowiadać się pod tematem :)

Cytat:
jakieś uniwersalne porady nt. przygotowania planu marketingowego.


Raczej nie oczekujesz uniwersalnych porad (czyli dla każdego), ale porad skrojonych pod Twoją firmę. Postaram się pomóc.

Cytat:

Lokalna impreza, zorganizowana stricte w celach promocyjno-brandingowych, nie ma większego sensu. Co roku wujek zaprasza Darka Michalczewskiego na organizowany przez stowarzyszenie bokserskie (którego wujek jest członkiem) turniej bokserski. Moim zdaniem, jako formę reklamy wtedy na pewno wybiorę sponsoring, co wydaje się bardziej logiczne.


Jaka jest skuteczność promocji na takim turnieju?
Czy zauważalny jest wzrost liczby klientów?
Czy jakoś to monitorujecie, mierzycie, np. którzy klienci przyszli po imprezie?
Gdzie organizowany jest turniej, co to za miasto, jak duże?
Jak promujecie sam turniej?

Na marginesie, dla pewności: Trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Najpierw piszesz, że impreza nie ma większego sensu, a następnie, że co roku organizowany jest turniej. Chyba że miałeś co innego na myśli pisząc o imprezie?

Kolejna kwestia, najpierw pisałeś że firma ma parę miesięcy, a następnie, że wujek co roku organizuje turniej. Nie wiem jak to rozumieć, to znaczy że firma istnieje dłużej, czy że wcześniej turniej nie był wykorzystywany do promocji?

Cytat:

Ulotki. Ten temat zrzuciłem na dalszy plan. Dobrze wiem jak postępuję z ulotkami, którymi moja wycieraczka jest zasypywana. A Wy? Czytacie wszystkie od deski do deski?


Nie skreślaj całego kanału komunikacji tak pochopnie. Pomyśl przez analogię - to, że nie oglądasz reklam proszków do prania nie oznacza, że one nie działają. Po prostu nie jesteś grupą docelową. Ulotki zazwyczaj trafiają do X tysięcy osób, z których jakiś niewielki procent, może nawet niewielki ułamek procenta jest zainteresowany. I właśnie oni uważnie przeczytają ulotkę.

Ulotki jednak, jak słusznie zauważyłeś, są mało szanowaną formą. Może rozważyć wysyłkę listów?

Może są jakieś konkretne dzielnice w Waszym mieście, gdzie jest większe prawdopodobieństwo że klienci będą zainteresowani? Na pewno jeśli ktoś kupił nowy dom, nie będzie w nim wymieniał okien. Jeśli np. masz dzielnicę starych domków ze starymi oknami, być może warto do nich się zgłosić.

Jeszcze jedno, formę promocji skreślamy co najwyżej po przetestowaniu. Zasada jest taka: Włożyć trochę pieniędzy na małą skalę, zobaczyć czy działa i wtedy decydować czy wkładamy więcej pieniędzy czy rezygnujemy. Ale nawet brak zwrotu nie znaczy, że np. "ulotki są nieskuteczne". Może po prostu zrobiliście nieskuteczne ulotki, albo roznieśliście je w złym miejscu! To tylko przykład - staraj się myśleć tymi kategoriami.

Cytat:
Pomyślałem więc o mailingu w jakieś ciekawej formie - na przykład w różowej kopercie z chwytliwym, interesującym tytułem, np. 'Odmienię Twój dom w 9 dni, albo zapłacisz o X mniej', czy '9 powodów, dla których wkrótce kupisz moje rolety', albo 'Zobacz dlaczego spanikują (konkurencja), gdy za moment otworzysz ten list'. Myślałem o tym, by dostarczyć taki mailing bezpośrednio do klientów (a la listonosz pukający do drzwi).


"Odmienię Twój dom" ma potencjał, tylko przerób na coś konkretnego, np. "uczynię piękniejszym". Odmienianie domu jest jeszcze pustym frazesem, jednak jest to dobry kierunek aby stworzyć mocny tzw. claim (UCP, USP, jak zwał tak zwał).

"Sąsiedzi będą Ci zazdrościć pięknego domu" --> ku inspiracji.

"9 powodów dla których kupisz" -- moim zdaniem zbyt agresywne i wywołuje odruch wyrzucenia do śmietnika.

"Zobacz dla czego spanikują" -- też zbyt agresywne.

Można jeszcze spróbować pójść np. torem strat. Ludzie bardziej cenią sobie uniknięcie strat niż uzyskanie zysku. Strata bardziej motywuje, co wiemy z psychologii społecznej. A co ludzie tracą? Wydają zbyt dużo na ogrzewanie z powodu starych, nieszczelnych okien. Możesz pójść też tym tropem.

Bardzo fajny pomysł z rozdawaniem osobiście, to może zadziałać. Do przetestowania, oczywiście :)

Cytat:

O czym napisać w liście reklamowym? Ma przecież sprzedawać okna rolety, markizy, itp. Czy napisać mini-poradnik przed-sprzedający nasze produkty? Np. 'Jak założyć rolety' i na końcu katalog produktów naszej firmy.


Wątpię czy ludzi interesuje jak zakładać rolety? Porozmawiaj z klientami firmy. Wydaje mi się, że zakładanie rolety interesuje ludzi tylko wtedy, gdy już zdecydowali się na jej zakup, więc to pełni rolę instrukcji obsługi, a nie poradnika.

Rolety to chyba raczej taki typ produktu, do którego nie zastosujesz strategii edukacji klienta. Tak samo jak przy lodówce czy lampie. Potrzebuję lampę, więc idę ją kupić, nie czytam książek o rodzajach lamp i żarówek. Więc aby sprzedać, musicie się przypominać ludziom, pokazywać, a nuż któryś będzie miał potrzebę...

Trudno jest wychwycić ludzi (grupę docelową) która na pewno będzie zainteresowana roletami. Prościej z oknami - tutaj podałem przykład mieszkań, gdzie z zewnątrz już widać stare okna do wymiany.

Cytat:

Jakie wartości klientów wykorzystać w treści listu, by przekonać ich do np. wymiany okien? Jaka może być potrzeba klienta, która sprawi, że będzie chciał kupić rolety? Trudno będzie powiązać cechy produktów z ów wartościami, gdyż ich zestaw jest ograniczony.


Jaka jest potrzeba klienta kupującego okna? Przypuszczam, że chcesz przekombinować, a odpowiedź jest tak prosta, że aż wydaje się to dziwne. Same oczywiste sprawy!

- żeby były szczelne
- żeby nie przeciekało na parapet jak pada
- aby oszczędzić na ogrzewaniu
- aby czuć się lepiej w mieszkaniu
- bo żona naciska
- bo trzeba zrobić remont, więc robimy za jednym zamachem
itd.

Sprzedajecie proste produkty, to tak jakby pytać się kogoś dlaczego kupuje lampę. Bo ma taką potrzebę! Czasami sam produkt staje się potrzebą, a konkretne przyczyny nabycia można łatwo wyłowić, jak wyżej.

Warto jeszcze porozmawiać z klientami, ponieważ nasze domysły mogą być mniej lub bardziej słuszne, często mniej. Może się okazać, że niektóre z motywów zakupu wyżej wymienionych są mniej ważne, inne bardziej, może nawet niektóre w ogóle nie występują. Rozmowa z klientami pozwoli Ci poznać ich lepiej, więc zamiast się głowić w odosobnieniu, zapraszam do klientów, zapraszam do telefonu :) To jest złota zasada marketingu.

Uff. Napisałeś strasznie długi wątek, o tym możnaby książkę pisać. Zostawię trochę pola do popisu następnym osobom, nie dam rady wyczerpać tematu :)
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

bdamianus 
Użytkownik

Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 2

Wysłany: Pon Sie 18, 2008 6:46 pm   

Piotr R. Michalak napisał/a:


Na marginesie, dla pewności: Trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Najpierw piszesz, że impreza nie ma większego sensu, a następnie, że co roku organizowany jest turniej. Chyba że miałeś co innego na myśli pisząc o imprezie?

(...)

Kolejna kwestia, najpierw pisałeś że firma ma parę miesięcy, a następnie, że wujek co roku organizuje turniej. Nie wiem jak to rozumieć, to znaczy że firma istnieje dłużej, czy że wcześniej turniej nie był wykorzystywany do promocji?


Proszę wybaczyć te wątpliwości Panie Piotrze. Już spieszę z krótkim wyjaśnieniem.

Turniej był organizowany zanim powstała firma. Pisząc o sponsoringu tej imprezy miałem na myśli kontekst 'przy okazji'. Poza tym formę tej reklamy bardziej postrzegam jako branding.

Piotr R. Michalak napisał/a:
Nie skreślaj całego kanału komunikacji tak pochopnie. Pomyśl przez analogię - to, że nie oglądasz reklam proszków do prania nie oznacza, że one nie działają. Po prostu nie jesteś grupą docelową. Ulotki zazwyczaj trafiają do X tysięcy osób, z których jakiś niewielki procent, może nawet niewielki ułamek procenta jest zainteresowany. I właśnie oni uważnie przeczytają ulotkę.

(...)

Może są jakieś konkretne dzielnice w Waszym mieście, gdzie jest większe prawdopodobieństwo że klienci będą zainteresowani? Na pewno jeśli ktoś kupił nowy dom, nie będzie w nim wymieniał okien. Jeśli np. masz dzielnicę starych domków ze starymi oknami, być może warto do nich się zgłosić.

Jeszcze jedno, formę promocji skreślamy co najwyżej po przetestowaniu. Zasada jest taka: Włożyć trochę pieniędzy na małą skalę, zobaczyć czy działa i wtedy decydować czy wkładamy więcej pieniędzy czy rezygnujemy. Ale nawet brak zwrotu nie znaczy, że np. "ulotki są nieskuteczne". Może po prostu zrobiliście nieskuteczne ulotki, albo roznieśliście je w złym miejscu! To tylko przykład - staraj się myśleć tymi kategoriami.


Oczywiście, że nie miałem nawet zamiaru zupełnie skreślać ulotek jako jeden ze sposobów pozyskania klientów. Chciałem jednak położyć na nie mniejszy nacisk i skierować budżet w skuteczniejszą stronę.

Nie miałem jeszcze okazji zapoznać się z formą i treścią ulotek. To prawda, że obszar objęty tą formą reklamy musi być odpowiednio dobrany do targetu.

Nie wiem czy na metodę prób i błędów będzie wystarczająco dużo pieniędzy. Jednak ma Pan rację... Nie mogę przebierać w formach promocji, ponieważ w różnych okolicznościach zadziała inna forma.

Piotr R. Michalak napisał/a:
"Odmienię Twój dom" ma potencjał, tylko przerób na coś konkretnego, np. "uczynię piękniejszym". Odmienianie domu jest jeszcze pustym frazesem, jednak jest to dobry kierunek aby stworzyć mocny tzw. claim (UCP, USP, jak zwał tak zwał).

"Sąsiedzi będą Ci zazdrościć pięknego domu" --> ku inspiracji.

"9 powodów dla których kupisz" -- moim zdaniem zbyt agresywne i wywołuje odruch wyrzucenia do śmietnika.

"Zobacz dlaczego spanikują" -- też zbyt agresywne.

Można jeszcze spróbować pójść np. torem strat. Ludzie bardziej cenią sobie uniknięcie strat niż uzyskanie zysku. Strata bardziej motywuje, co wiemy z psychologii społecznej. A co ludzie tracą? Wydają zbyt dużo na ogrzewanie z powodu starych, nieszczelnych okien. Możesz pójść też tym tropem.


Nagłówek jest kwestią wstępną, na pewno przetestuję swoje pomysły zanim optymalne i najbardziej skuteczne trafią do klientów.

Jeśli chodzi o USP to myślałem, by przy jego budowie kierować się faktem, że wujek jest współwłaścicielem firmy, że to on jest dilerem tych okien. Dał mi Pan jednak do myślenia z tą odnową domu jako Unique Selling Point.

Cytat:
Jaka jest potrzeba klienta kupującego okna? Przypuszczam, że chcesz przekombinować, a odpowiedź jest tak prosta, że aż wydaje się to dziwne. Same oczywiste sprawy!

- żeby były szczelne
- żeby nie przeciekało na parapet jak pada
- aby oszczędzić na ogrzewaniu
- aby czuć się lepiej w mieszkaniu
- bo żona naciska
- bo trzeba zrobić remont, więc robimy za jednym zamachem
itd.

Sprzedajecie proste produkty, to tak jakby pytać się kogoś dlaczego kupuje lampę. Bo ma taką potrzebę! Czasami sam produkt staje się potrzebą, a konkretne przyczyny nabycia można łatwo wyłowić, jak wyżej.

Warto jeszcze porozmawiać z klientami, ponieważ nasze domysły mogą być mniej lub bardziej słuszne, często mniej. Może się okazać, że niektóre z motywów zakupu wyżej wymienionych są mniej ważne, inne bardziej, może nawet niektóre w ogóle nie występują. Rozmowa z klientami pozwoli Ci poznać ich lepiej, więc zamiast się głowić w odosobnieniu, zapraszam do klientów, zapraszam do telefonu :) To jest złota zasada marketingu.


Oczywiście zamierzam rozmawiać z klientami. Zapytać o opinię nt. serwisu firmy. Chcę wykorzystać ich opinie w listach reklamowych.

Dziękuję za chwilę uwagi i poświęcony mi Pana cenny czas.

Pozdrawiam,
Damian Borowski
   
 
 
 

PiotrekRudnicki
Użytkownik

Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 4

Wysłany: Pon Sie 18, 2008 8:38 pm   

Do przetestowania:

AdWords. W ich keywords tool słowa 'okna', 'rolety', 'brama garażowa' majo pare tysiecy kliknięć- w zalezności od keyword. Plus da Ci pomysly czego ludzie szukają.

Mówisz o sponsoringu i bilbordach, czyli masz jakiś tam budżet. Za czastke tego przetestuj mała kampanię: headline : Zanim kupisz nowe okna: Text: Darmowy raport jak wybrac odpowiednie okno:
Czy cos takiego. Wyslij do squeeze page : napisz szybki PDFik czy video na co zwracać uwage jak kupujesz okna- albo rodzaje i zalety, pvc, drewno, czy cokolwiek- daj jakąś informacje- złap emaila i to prospekt- kontaktuj indywidualnie i pytaj o potrzeby albo walnij jakąś sekwencje jak bedziesz mial mała liste.
A przede wszystkim zobaczysz czy rynek reaguje na to. Ja nie to skreśl i testuj coś innego.

~Piotrek
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Wto Sie 19, 2008 10:24 am   

"Zanim kupisz nowe okna" - taki raport to bardzo fajny pomysł! Popieram, tak samo jak przetestowanie AdWords. Na tej stronie można więcej poczytać i pouczyć się o AdWords (learning center po polsku):
http://www.google.com/int...nter/18932.html

Co do wujka boksera i USP. Na pewno to, że właścicielem jest bokser, nie stanowi głównej korzyści. Może to być jakaś karta przetargowa na szali decyzyjnej klienta. Ale przede wszystkim, jest to czynnik wizerunkowy i uwiarygadniający. Zatem możesz mieć USP w stylu "odnowimy Twój dom" albo "zaoszczędzisz X zł lub % na ogrzewaniu domu", a przy okazji wspierać to wizerunkowo wujkiem bokserem, najlepiej jeszcze z Michalczewskim na zdjęciu ;-)
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

Kasia39 
Użytkownik

Dołączyła: 08 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Gdynia

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 4:18 pm   

Bardzo fajny pomysł, gratuluję entuzjastycznego zaangażowania, na pewno odniesiesz sukces :)
_________________
POZYCJONOWANIE
http://www.netimage.pl
   
 
 

kinga90000 
Użytkownik

Dołączyła: 26 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Pon Mar 26, 2012 8:04 pm   

Może pomóc odpowiedni program do pozycjonowania naszej strony internetowej, aby zwiększyć potencjalny zysk. Jest to istotne dla pozyskania klientów, bo im więcej osób dowie się o naszej strony i ofercie na niej zamieszczonej, tym większa szansa, że sprzedamy więcej i zwiększymy nasz zysk. Korzystam z programu Adder8 i teraz więcej osób odwiedza moją stronę.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 10:34 am   

ŻAŁOSNE !!! Ile Wam płacą za te posty ?
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Mateusz_K31
Użytkownik

Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Wysłany: Pią Lip 06, 2012 8:26 am   

Zaglądnąłem na ten temat ale czytać to się tego zdecydowanie nie chce
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 10:22 am   

Mateusz_K31 napisał/a:
Zaglądnąłem na ten temat ale czytać to się tego zdecydowanie nie chce

???
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Korotko 
Użytkownik


Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sro Sie 22, 2012 3:04 pm   

Najlepiej jest mieć bazę danych z klientami, pisać emaile, potem dzwonić do klientów HOT.

Bazę znajdziesz w tym dziale.
   
 
 

Marketer 
Użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Skąd: Trzebnica

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 12:57 pm   

ogłaszać się na portalach typu Favore.pl czy pkt.pl
Tam gdzie zagląda codziennie tysiące ludzi - potencjalnych klientów.
_________________
Ogłoszenia Zlecenia
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 9:42 am   

I mnóstwo konkurencji!
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

novakowa
Użytkownik

Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Wrocław

Wysłany: Sro Lis 12, 2014 3:04 pm   

Pozwolę sobie odkopać temat ponieważ znajoma zadała mi kilka dni temu podobne pytanie. Dla małych z ograniczonym budżetem mailing może nie wypalić. Raz że dobre listy kosztują, dwa, dobry mailing wymaga profesjonalnego oprogramowania oraz stworzenia dobrego przekazu (wiadomość). Poza tym taki mailing trzeba później ocenić pod kątem skuteczności.

Moim zdaniem na początku warto zainteresować się możliwościami jakie daje wyszukiwarka Google. Czyli:

Pozycjonowanie - tutaj często na wyniki trzeba czekać nawet kilka miesięcy ale w przy stronach małych, z małą konkurencją, wejścia na stronę można już obserwować po kilku dniach.

Adwords - czyli reklama, boxy które pojawiają się przy wynikach naturalnych. AdWords wymaga podstawowej wiedzy (udostępnionej przez Google) oraz budżetu (np. min 10zł dziennie). Takie reklamy pojawiają się natychmiast a z nimi potencjalni klienci.

Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem to odsyłam do infografiki, można ją potraktować jako punkt wyjściowy do dalszych poszukiwań http://www.oferteo.pl/aka...iwania-klientow
   
 
 

Malina
Użytkownik

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: Wrocław

Wysłany: Czw Gru 04, 2014 11:44 am   Marketing szeptany

Witam,

czy może ktoś mi poradzić czy warto inwestować w marketing szeptany?
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing