Forum o marketingu :: Telemarketin czy warto
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Promocja » Sprzedaż i promocja sprzedaży » Telemarketin czy warto

Telemarketin czy warto
Autor Wiadomość

michal1902
Użytkownik

Wiek: 24
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Garbicz

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 7:42 pm   Telemarketin czy warto

Witam

Zastanawiam się nad tym aby rozpocząć telemarketing. Moja firma działa w branży kolektorów słonecznych i systemów uzdatniania wody. I moje pytanie jest zasadnicze. Czy w mojej branży warto w to inwestować czy czasem nie jest to rynek niszowy na który ciężko znaleźć klienta. A nie chodzi mi o sprzedaż tylko umawianie spotkań przed sprzedażowych.

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Pozdrawiam Michał
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 12:39 pm   

Kontakt osobisty jest na pewno bardzo ważny. trudniej odmówić komuś przez telefon niż po prostu zignorować np. maila czy reklamę.
To może to się okazać skuteczne, ale tylko pod jednym warunkiem: Dzwonisz tylko do ściśle określonej grupy docelowej. Firmy, które stać na coś takiego i takiego które dbają (lub udają), że dbają e-kologię lub chcą oszczędzać na energii. Sam musisz wyznaczyć sobie jakąś grupę, która aktualnie najczęściej korzysta z Twoich usług i zrobić swoją własną bazę.
Jeśli Twoi klienci to osoby prywatne, sama raczej nie skorzystałabym z takiej formy marketingu. Prywatnie ludzie są bardzo "uczuleni" na telemarketing. Poza tym nie wiesz czy osoby do których zadzwonisz, stać na takie rzeczy. A raczej ciężko zrobić własną bazę osób o określonym profilu.
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

michal1902
Użytkownik

Wiek: 24
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Garbicz

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 4:18 pm   

Wiesz to co piszesz to nawet ma sens;) Moimi klientami są głównie ośrodki wczasowe nad morzem lub takie domy wczasowe itp. Moim zdaniem to chyba warto by było rozwinąć się w tym kierunku. Czyli głównie firmy o branży hotelowo restauracyjnej. Tylko pytanie w jakiej formie do nich uderzyć?
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 7:34 am   

Pytałeś o telemarketing więc dzwonić ;p
Może wybierz sobie z jakiegoś katalogu, map google lub zumi hotele i domy wczasowe i dzwoń. Najlepiej pytać o kogoś kto odpowiada za dział, który to obejmuje. Zakupów, modernizacji?- nie znam się na biznesie kolektorów ;p Albo od razu o szefa. Pani Jadzia z recepcji zawsze powie, że nie potrzeba. I wtedy umów się na spotkanie w celu przedstawienia oferty :) Co dalej mówić musisz już sam wiedzieć.
To już wymaga opracowania jakiejś strategi :)
Przysiądź spokojnie i przemyśl. Najlepiej z kimś. Zróbcie burze mózgów ;p

[ Dodano: Czw Paź 09, 2014 8:38 am ]
Na spotkaniach działają jakieś fajne katalogi, prezentacje "dlaczego warto" itp. Może zainwestuj w coś takiego :)
Jak zostawisz to niezdecydowanemu klientowi, może za miesiąc znajdzie na półce i stwierdzi "To chyba ten czas- chcę kolektor słoneczny :D "
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

michal1902
Użytkownik

Wiek: 24
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Garbicz

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 5:12 pm   

Wisz ty to nawet dobrze gadasz;p

A co do tych ofert i katalogów to już się tak owe robią.
A jak myślisz najlepiej to samemu dzwonić i umawiać sobie spotkania czy skorzystać z firmy callcenter? bo takie też do mnie się dobijają i mi to proponują że to świetne o w ogóle cud malina;p
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 7:25 am   

Ja bym dzwoniła sama. Firmy wezmą kasę i będą pewnie od razu naciągać klientów na zakup a nie na spotkania. W sumie to nie wiem, nie powinnam mówić bo nie korzystałam nigdy z usług takich firm.
Ale i tak, dzwoniłabym sama albo zatrudniłabym jakiegoś studenta, który cieszyłby się że może dorobić (oczywiście bez wyzysku, co by miał milszy głos dla klienta :D )
Krótkie szkolenie z zakresu działań firmy, powiesz co i jak ma mówić, dasz mu kalendarz i "voila" :D Masz mega asystenta/asystentkę :)
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

michal1902
Użytkownik

Wiek: 24
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Garbicz

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 5:48 pm   

Wiesz co to firm call-center to to wezmą kasę i zero gwarancji na jakiś sukces. Pytałem to wszystkie odpowiadają że 2 miesiące będą badać rynek za moją kasę oczywiście i potem zobaczą efekty A co się samemu zbuduję to Twoje. I człowiek już będzie obyty z tematem rozmów itp. Same plusy;p I wielkie dzięki za rady:))
   
 
 

wanka
Użytkownik

Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 273
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 2:59 pm   

Call center w ostatnim czasie bardzo odstrasza ludzi.
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 10:54 am   

michal1902 napisał/a:
Wiesz co to firm call-center to to wezmą kasę i zero gwarancji na jakiś sukces. Pytałem to wszystkie odpowiadają że 2 miesiące będą badać rynek za moją kasę oczywiście i potem zobaczą efekty A co się samemu zbuduję to Twoje. I człowiek już będzie obyty z tematem rozmów itp. Same plusy;p I wielkie dzięki za rady:))


Tak myślałam, że coś kombinują takie firmy. A i pracownicy w takich miejscach są bardziej "przemęczeni i zdenerwowani" a co Twój pracownik to Twój pracownik. Odpowiednio o niego zadbasz to będzie dzwonił chętniej a wiadomo, że nastawienie jest najważniejsze : )

Cięszę, się że mogłam doradzić i polecam się na przyszłość. Zarówno jako ja jak i firma :D
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

monika_warszawa
Użytkownik

Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 112
Skąd: warszawa

Wysłany: Pon Lis 17, 2014 4:00 pm   

od lat wiele firm call center działa w branży kolektorów. Kiedyś przewinęłam się przez taką firmę w roli koordynatora i to było kilka lat temu ( ze 3-4) i oni już dzwonili o kolektory. Więc chyba za późno się obudziłeś
   
 
 

Franek43 
Użytkownik

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: stąd

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 12:41 pm   

Jeśli stworzysz sam, a nie firma zewnętrzna to jak najbardziej jest to dobry pomysł
_________________
http://www.koperty24.pl/k...zenia-i-karnety
   
 
 

pablo1919
Użytkownik

Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw Lis 27, 2014 10:22 pm   

Telemarketing? Odchodzi do lamusa. Ja zawsze w takich sytuacjach patrzę na zachód. A skoro na zachodzie outsourcują to do Indii...tzn. ze nikt do tego poważnie uwagi już nie przywiązuje.
_________________
www.airmax-internet-ostrowwlkp.pl
   
 
 

Miuosh
Użytkownik

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 59
Skąd: CHORZÓW

Wysłany: Pią Lis 28, 2014 3:27 pm   

oczywiście telemarketing działa do dzisiaj i będzie jeszcze długo działał, tylko to co wszyscy uważają o telemarketingu to masówki są :) A do każdego klienta trzeba podejść odpowiednio, więc gdy zadzwoni do was kolejny palant z formułką czytaną z KARTKI:
Witam, dzwonie w imieniu blablabla, rozmowa nagrywana, w trosce o jakość usług bla bla bla i zanim możemy dojść do słowa mija kolejne 3 minuty. Trzeba konkretnie, przyjemnie i nieinwazyjnie ;)
   
 
 

dynamical 
Użytkownik

Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 32
Skąd: Gliwice

Wysłany: Czw Maj 05, 2016 10:17 am   

Ja też uważam, że dobre działy contact center mogą bardzo pomóc. Tym bardziej, że mozna teraz otworzyć taki dział we własnej firmie. Teraz jest tyle mozliwości, że warto z nich skorzystać. Tym bardziej, że teraz sa bardzo proste i intuicyjne narzędzia, jak np. http://focustelecom.pl/contact-center/
   
 
 

RozowaParasolka 
Użytkownik

Wiek: 29
Dołączyła: 11 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Żarki Letnisko

Wysłany: Wto Maj 17, 2016 12:45 pm   

Zacznij sam dzwonić - albo zatrudnij sobie kogoś do dzwonienia, ale nie call center...oni średnio dbają o klientów, a sporo ludzi tam pracujących to typy których najbardziej się nie lubi - nachalny, nie dający dojść do słowa (mówię z doświadczenia - pracowałam w takiej firmie) działający tylko na podstawie skryptu...a nie zawsze skrypt jest pomocny...
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing