Forum o marketingu :: Czy ludzie klikają w adwordsy?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Marketing internetowy » Wyszukiwarki » Czy ludzie klikają w adwordsy?

Czy ludzie klikają w adwordsy?
Autor Wiadomość

szakal 
Użytkownik

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź

Wysłany: Pon Sty 23, 2017 3:27 pm   Czy ludzie klikają w adwordsy?

Czesc, chce sie zdecydowac na kampanie adwords ale zbieram jeszcze opinie na temat jej sensowności, a konkretnie czy ludzie faktycznie klikają w te linki? Troche mam obawy no bo to jednak ewidentna reklama a wiadomo jakie ludzie maja podejscie do reklam. Jak myslicie? Klikacie te reklamy?
   
 
 

marcin
Użytkownik

Dołączył: 13 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin

Wysłany: Wto Sty 24, 2017 10:59 am   

no wiesz, to jednak nie reklama w tv ktora ci przerywa film na 15 minut w najlepszym momencie więc chyba reklama reklamie nie równa i podejście ludzi też raczej nie
   
 
 

anamusza 
Użytkownik

Wiek: 40
Dołączyła: 22 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Gościniec

Wysłany: Sro Sty 25, 2017 9:32 am   

dokładnie, i co innego taka a co innego jak wchodzisz na stronę a tam cię goni jakiś neonowy baner reklamowy i zamiast patrzeć na niego to szukasz iksa żeby wyłączyć a iksa jak na złośc nigdzie nie ma ;D
   
 
 

SupremumSeo
Użytkownik

Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 26
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw Sty 26, 2017 2:53 pm   

Wyróżnikiem reklamy w ramach kampanii Adwords jest to, że wyświetla się tylko osobom potencjalnie zainteresowanym. Dopiero po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniej frazy pojawiają się tematyczne linki sponsorowane, które z założenia mają pomóc użytkownikom w znalezieniu treści, których poszukiwali. Jest więc najmniej nachalną formą reklamy i najbardziej dopasowaną do profilu danego internauty. Z tego powodu cieszy się dość dużą popularnością i skutecznością. Najważniejsze to poprawnie ustawić kampanię Adwords pod kątem jakości i trafności.
_________________
Ekspert firmy Supremum SEO - https://supremumseo.pl/
   
 
 

szakal 
Użytkownik

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią Sty 27, 2017 9:58 am   

W takim razie jak dobrze ustawić kampanię? Co macie dokładnie na mysli?
   
 
 

kamiiil 
Użytkownik

Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 119
Skąd: Szczecin

Wysłany: Sob Sty 28, 2017 7:06 pm   

Kiedyś widziałem na ten temat badania i wcale nie jest tak, że często klikają w adwords. Raczej swoją percepcję kierują w pierwszej kolejności na wyniki wyszukiwania.
   
 
 

SupremumSeo
Użytkownik

Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 26
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 11:52 am   

Trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, między innymi: grupę docelową (czyli osoby potencjalnie zainteresowane Twoim produktem lub usługą), zasięg kampanii (w zależności od tego, czy oferujesz swoje usługi/rozprowadzasz produkty na terenie całej Polski czy w skali lokalnej), budżet. Jeżeli nie masz doświadczenia w ustawianiu kampanii Adwords, dobrze będzie skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, najlepiej takiej, która posiada certyfikat Partnera Google. Trochę na ten temat możesz poczytać na naszym blogu: https://supremumseo.pl/dlaczego-warto-skorzystac-z-kampanii-w-google-adwords/.
_________________
Ekspert firmy Supremum SEO - https://supremumseo.pl/
   
 
 

madeinpolska 
Użytkownik

Dołączyła: 30 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Ełk

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 12:29 pm   Re: Czy ludzie klikają w adwordsy?

szakal napisał/a:
Czesc, chce sie zdecydowac na kampanie adwords ale zbieram jeszcze opinie na temat jej sensowności, a konkretnie czy ludzie faktycznie klikają w te linki?


Wiesz to pewnie też zależy od pozycji na której wyświetla się Twoja reklama, a oficjalnie wpływu na to nie masz, jak jest faktycznie wie tylko google;)

Według badań na advanced web ranking, w przypadku kiedy w wynikach wyszukiwania są wyniki organiczne i reklamy adwords, klikalność pierwszego organicznego wyniku wyszukiwania maleje, o około 8 punktów procentowych w porównaniu do sytuacji kiedy wyświetlają się tylko organiki. Na następnych pozycjach również widoczny jest spadek klikalności, ale nie taki jak w przypadku pierwszego rezultatu.
   
 
 

Kofi
Użytkownik

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 12:42 pm   

Odpowiednio stworzona i poprowadzona kampania Adwords przyniesie korzyści. Tylko, że reklama musi być kreatywna, przykuć uwagę, żeby ktoś kliknął. Do tego trzeba dobrze się zastanowić nad grupą docelową, w jakim czasie ma się wyświetlać reklama (tzn. w jakich porach dnia), żeby nie stracić budżetu bez przyciągnięcia klienta. Dlatego tak ważne jest umiejętne zdefiniowanie celów odpowiadających branży i jasne określenie typu klientów. Np. jeżeli jesteś firmą cateringową - możesz wyświetlać reklamy w porach obiadowych, np. na stronach związanych z jedzeniem albo na stronach biznesowych, gdzie np. pan prezes będzie czytał artykuł i mignie mu reklama o jedzeniu, akurat przed obiadem. Następnie pomyśl jak często Ty klikasz w reklamę adwords w wyszukiwarce lub na baner. Google Adwords i analytics to naprawdę świetne narzędzia, gdy się nimi umiejętnie posługiwać. No i też reklama musi być dobrej jakości. Przy małej firmie lepiej też rozpocząć kampanię na frazy typu długiego ogona - ograniczy to trochę koszty kampanii i może przyprowadzić nam klienta naprawdę zainteresowanego naszym produktem/usługą. Polecam Ci spojrzeć na stronę https://solv.pl/ i zobaczyć ich ofertę.
   
 
 

TomaszTr
Użytkownik

Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Lut 05, 2017 3:31 pm   

Ludzie klikają takie reklamy, lecz w dużym stopniu wszystko zależy od Ciebie, czy po kliknięciu nastąpi jakaś konwersja np. ktoś coś kupi w sklepie lub zapisze się na newsletter.
   
 
 

bikira3
Użytkownik

Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: warszawa

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 3:22 pm   

Dokładnie, jak tylko klikniesz to nic sie nie stanie.
_________________
cbt london
   
 
 

kamol64
Użytkownik

Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: warszawa

Wysłany: Sro Lut 15, 2017 12:32 pm   

No to fakt, ale będzie później to wyskakiwać.
_________________
najlepszy podkład pod panele
   
 
 

Widoczni
Użytkownik

Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Poznań

Wysłany: Sro Lut 15, 2017 3:28 pm   

Zdecydowanie nie można powiedzieć, że ludzie nie klikają w reklamy AdWords. Co prawa wielu użytkowników w Polsce używa adblocka, jeszcze inni świadomie nie klikają w reklamy, ale nadal odsetek tych którzy wybierają w wynikach wyszukiwania reklamy AdWords jest spory - 30% (to zbyt duża grupa odbiorców, aby móc ją ignorować). Trzeba wziąć też pod uwagę, że Google stara się coraz bardziej zbliżyć wizualny wygląd wyników płatnych i bezpłatnych. I tak jak zostało wspomniane wcześniej - te reklamy (jeśli słowa kluczowe są dobrze dobrane) trafiają do wstępnie zainteresowanych użytkowników, którzy często je klikają nawet wiedząc, że to reklama. Trzeba tylko koniecznie pamiętać o tym, żeby nie stosować ogólnych słów kluczowych, tylko bardziej dopasowane - w ten sposób nie trafiamy do tych, którzy szukają informacji, tylko do potencjalnych klientów i efekt kampanii jest lepszy.

Z kolei najlepiej jest objąć promocją oferty wszystkich użytkowników wyszukiwarki - zastosować synergię pozycjonowania i adwords, napisaliśmy o tym szczegółowo w artykule: https://widoczni.pl/blog/synergia-pozycjonowania-i-adwords/

Jeśli obie z tych form promocji będą dobrze poprowadzone, a na stronie zastosujemy optymalizację konwersji, aby zwiększyć jej funkcjonalność, przyjazność dla użytkownika i odpowiednio prowadzić pozyskany ruch - wtedy dobry efekt jest praktycznie pewny :)
   
 
 

xaero
Użytkownik

Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Bielsko Biała

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 11:53 am   

Ludzie wolną klikać w wyniki organiczne, jednak adwords z roku na rok coraz bardziej zyskuje - można być pewnym że trend ten się utrzyma, google będzie dążyło do coraz większych przychodów z tego tytułu.
_________________
https://web51.pl
   
 
 

Alerid
Użytkownik

Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 104
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Wto Mar 07, 2017 1:09 pm   

Tak, wolą klikać w wyniki organiczne, ale trzeba wziąć pod uwagę, że niektóre strony internetowe mają małe szanse na przebicie się przed konkurencje w krótkim czasie na frazy o wysokiej konkurencyjności nawet jeśli zainwestują bardzo duże pieniądze w pozycjonowanie. A strony internetowe, które niedawno powstały w zasadzie mogą o tym pomarzyć przez co najmniej 1-2 lata. Chyba nikt z nas nie chciałby przez 1-2 lata w zasadzie nic nie zarabiać. Co prawda reklamy AdWords nie są tanie, ale ich ogromną zaletą jest to, że mogą pojawić się od razu. Oczywiście o ile kampania zostanie dobrze zoptymalizowana, ustawimy odpowiednio wysoką stawkę za kliknięcie, będziemy mieli dobrze dopasowane strony docelowe itp. Nie wiem, czy wiecie, ale np. w przypadku niektórych sklepów około 50% przychodów jest generowanych przez reklamy PLA. Niektórzy obawiają się inwestowania w kampanie SEM ze względu na wysokie koszty, ale bez większego problemu możemy sobie obliczyć ROI czy ROAS i mieć czarno na białym, czy inwestowanie w tego typu działania reklamowe jest opłacalne dla naszej firmy. Nie polecam jednak zlecania kampanii pierwszej lepszej agencji, bo może to się skończyć większymi kosztami. Tu https://www.cubegroup.pl/co-robimy/ppc macie link do Cube Group czyli Agencji performance marketing-owej, która jest partnerem Google od 2006roku, ma w kadrze wielu certyfikowanych specjalistów Google AdWords a także trenera Google Adwords.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing