Forum o marketingu :: Hakia
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Marketing internetowy » Wyszukiwarki » Hakia

Hakia
Autor Wiadomość

jaksa
Użytkownik

Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Cze 05, 2011 7:52 pm   Hakia

www.hakia.com


[Wikipedia] Głównym atutem wyszukiwarki Hakia jest możliwość udzielania konkretnej odpowiedzi na pytania zadawane językiem naturalnym, np. "Jaka jest prędkość światła?" albo "Ile osób mieszka w Polsce?". Podobne możliwości oferowała wcześniej m.in. AltaVista czy Ask Jeeves. Hakia wykorzystuje ontologie budowane na bazie statystyk uzyskanych w wyniku analizy stron internetowych. Zwraca wyniki zawierające również strony ze sformułowaniami o bliskim znaczeniu. Hakia odpowiada na wiele pytań korzystając z własnych zasobów, nie odsyłając internauty do konkretnych stron. Jednak czasami jedynie zaznacza tekst, który mógłby pomóc w odnalezieniu rozwiązania. Wyszukiwarka ma też nawiązywać dialog z użytkownikiem, zachęcając go do zadawania bardziej szczegółowych pytań. Przy prostych zapytaniach (np. "cancer", "Poland", "Churchill") Hakia oferuje galerie, czyli tematyczne grupy linków do stron związanych z hasłem.


Może ktoś z Was korzystał już z Hakii? Mi wydaje się całkiem użyteczna, jednak wszechstronności Googli i mnogość udostępnianych przez nich narzędzi sprawia, że ciężko będzie o koniec monopolu. A Hakia aspiruje - ma ambitne plany.
_________________
Agencja Interaktywna www.DropByDrop.pl
www.facebook.com/Drop.By.Drop.Agency
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing