Forum o marketingu :: Po co prowadzić bloga firmowego?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Promocja » Reklama » Po co prowadzić bloga firmowego?

Po co prowadzić bloga firmowego?
Autor Wiadomość

bartek.dusza 
Użytkownik
Doodle Wolf

Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Gliwice

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 2:25 pm   

W prowadzeniu bloga firmowego nie powinno skupiać się na sprzedaży. Oczywiście, miło, jak ktoś poprzez wartościową treść trafi także do sklepu i tym samym wygeneruje jakiś zysk, jednak nie to powinno być celem prowadzenia bloga.

Dlatego też, wszyscy tworząc bloga powinni postawić sobie cel: pomagania ludziom, którzy mają problemy, którzy poszukują wiedzy z jakiejś konkretnej dziedziny czy w rozwiązywaniu właśnie tych problemów.

Zyski z prowadzenia bloga są nie do przecenienia. Nie finansowe zyski, ale ludzkie. M. in.:

- prowadząc bloga pokazujesz, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i faktycznie znasz się na tym, co robisz, potrafisz dostarczyć wartościową treść, więc Twoje produkty także będą dobre;
- pomagasz ludziom, w dzisiejszych czasach ludzie mają coraz więcej problemów na które nieustannie poszukują odpowiedzi. Jeżeli dostarczysz im tę odpowiedź i rozwiązanie - będą kojarzyli Twoją markę pozytywnie, będą wiedzieli, że jesteś w stanie im pomóc i chętnie do Ciebie wrócą;

Takie następstwa rozwijają i pozytywnie wpływają na Twoją markę. Pokazują, że jest ona ludzka i istnieje faktycznie nie po to, aby sprzedawać, ale aby rozwiązywać problemy i bolączki z którymi ludzie się borykają. A pieniądze? Wtedy przyjdą również i naprawdę zyska się na tym :)
_________________
Dzielimy się naszą wiedzą po to, aby Ci pomóc w rozwoju Twojego biznesu (i nie tylko):
http://doodlewolf.pl/blog
   
 
 

kape 
Użytkownik

Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Przemyśl

Wysłany: Pią Lut 17, 2017 12:54 pm   

Po tym co napisałeś, nie wróżę Ci sukcesu, naprawdę. Blog to naprawdę ważna rzecz i przez niego też można pozycjonować.
_________________
Animails - agencja e-mail marketing
   
 
 

danielaa90 
Użytkownik

Wiek: 27
Dołączyła: 28 Sty 2016
Posty: 81
Skąd: Polska

Wysłany: Sob Maj 20, 2017 11:37 am   

Myślę, że warto prowadzić firmowego bloga, ale aby przyniósł jakieś efekty, to wpisy muszą być fachowe i interesujące. Lepiej nie zakładać takiego bloga na darmowych platformach, tylko na własnej domenie i hostingu, najlepiej w oparciu o wordpressa - tu pl.wordpress.org znajdziecie niezbędne oprogramowanie do założenia bloga, a tu cal.pl zarejestrujecie dla niego domenę i wykupicie stabilny, wydajny hosting.
   
 
 

wolter
Użytkownik

Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 273
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 7:31 am   A może blogerzy

A moim skromnym zdaniem lepiej niż inwestować pieniądze i czas w budowanie firmowego bloga, lepiej nawiązać współpracę z jakimś znanym przedstawicielem blogosfery. Świat znanych blogerów jest dosyć hermetyczny i ciężko zagospodarować jakąś niszę czy szturmem zdobyć pozycję na tym rynku. Uważam, że współpraca z blogerem lub vlogerem może się na dłuższą metę naprawdę opłacić. Korzystając z okazji, podsyłam Wam ciekawy artykuł na ten temat - http://performance360.pl/...zy-nowa-jakosc/. Kto zechce, ten przeczyta.
   
 
 

ovvlsome 
Użytkownik
Ewa Suwińska

Wiek: 25
Dołączyła: 13 Maj 2017
Posty: 12
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 1:17 pm   Re: Po co prowadzić bloga firmowego?

anamusza napisał/a:
cześć! jako ze postanowiłam pozycjonować swoją stronę (prowadze sklep odzieżowy w dużym mieście) skontaktowałam się z firmą od pozycjonowania, no i oni odesłali mi taką informację zwrotną i tam m.in napisali ze powinnam prowadzić bloga firmowego na stronie. że niby pomoze w pozycjonowaniu, że jest dobrym narzędziem marketingowywm, samie takie ogólne rzeczy mi napisali i nie rozumiem po co miałabym to robić ani co tam pisać. przecież nawet jak ktoś przeczyta jakiś asrtykuł na blogu to nie pójdzie od razu i nie kupi spodni w moim sklepie bo widział na blogu coś tam, a skoro się nie przekłada na sprzedaż to po co tracić czas? mam rację czy nie mam?


Wartościowy content nie ma charakteru sprzedażowego, ale pod przykrywką contentu, kryje się taki zamiar. Ciekawy content jest udostępniany dalej, polecany innym jako treści przydatne. Wiele z osób, które będą miały styczność z blogiem, wykorzysta rady czy rozwiązania, bazując na produktach pochodzących z Twojego sklepu.

Pozwala też na pozycjonowanie sie w wyszukiwarce pod konkretne zapytania i ewentualne przejścia do strony.

Część postów będzie na pewno typowo contentowa, czyli bez prowadzenia klienta za rękę do sklepu. Ma mu dać wartość w życiu, o którą pytają wyszukiwarkę.

Część może zasugerować konkretne rozwiązanie, np:
Jakie kolory modne tej jesieni? Jakie kroje? O czym warto pamiętać jadąc na wakacje (stroje kąpielowe, szorty) i na koniec wpisu kierować ich do produktu, np. "Jeśli planujecie wyjazd last minute, rzuccie okiem na nasze stroje kąpielowe. Zdążą dotrzeć do Waszej walizki jeszcze przed wylotem/wyjazdem". Jest to jednak już bezpośrednia forma promocji i nie zawsze mile widziana.

Dlatego blog ma jak najbardziej rację istniania. ;)
_________________
Marketing Team Member Unamo.com - SEO, Social Monitoring, Conversion
Instagram: @ovvlsome
Twitter: @ovvlsome
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing