Forum o marketingu :: Książki o marketingu.Co polecicie?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Analiza marketingowa i strategiczna » Analiza strategiczna » Książki o marketingu.Co polecicie?

Książki o marketingu.Co polecicie?
Autor Wiadomość

Kacper 
Użytkownik

Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: Łódź

Wysłany: Pon Lis 27, 2017 11:00 am   Książki o marketingu.Co polecicie?

Cześć,

Mam nadzieje ,że wpasowałem się z pytaniem w dobry dział.

Szukam książek o marketingu ,tylko takich dotykających bezpośrednio praktyki , instrukcji prowadzących krok po kroku takiego laika jak ja. Najlepiej polskojęzycznych ,ale angielskojęzyczne są do zaakceptowania. Tematy które mnie interesują:

1. O grupach docelowych/profilach klienta/docieranie do określonej grupy.
Chodzi mi o coś bardziej szczegółowego. W każdej książce czy na kursie/zajęciach z Marketingu mówią zacznij od grupy docelowej. I ja się z tym zgadzam ,bez tego dalej ani rusz. Ale jak do tego podejść? Tak wiem trzeba wziąć pod uwagę takie czynniki jak: płeć, wiek, zawód, sytuacja finansowa, powód dokonywania zakupu, wykształcenie, hobby, zwyczaje dotyczące zakupów, czynniki którymi kierują się przy podejmowaniu decyzji o zakupie. NIBY TAKIE OCZYWISTE, WSZYSCY POWTARZAJĄ , ALE MAŁO KONKRETÓW.

No to tak w skrócie w tym punkcie szukam książki która pokaże mi jak profesjonalnie od A do Z sporządzić profil grupy docelowej ,jak poznać zachowanie grupy docelowej ,w jaki sposób do niej dotrzeć .

Myślałem o książce BuyerPersonas Adele Revella. Nie widziałem polskiego wydania ,a nawet spisu treści. Może ktoś czytał i poleci bądź odradzi. Nie chcę kupować w ciemno.

2. Prowadzenie kampanii marketingowych w małej firmie.
Załóżmy że zakładamy firmę na rynku lokalnym. Trzeba podjąć decyzje marketingowe ,7P i tak dalej. Które z naszych pomysłów na promocje działa mniej który bardziej. Czy powinniśmy z czegoś zrezygnować a może tylko ograniczyć pewne działania. W ogóle temat cięcia kosztów w marketingu. Jakie dane o rynku zbierać?Jak często przeprowadzać badania marketingowe? Jak odpowiadać na działania konkurencji. Kiedy stosować cenowe narzędzia konkurencji ,a kiedy poza-cenowe. Czyli jak zarządzać marketingiem w firmie.

Tutaj nic nie znalazłem. Po wpisaniu w googla haseł książka+kampania+marketing pokazują się tylko pozycje o kampaniach internetowych.

3.Coś o kształtowaniu wizerunku firmy i komunikacji marketingowej.


No to chyba tyle z głównych tematów które mnie interesują ,jak coś tylko częściowo zaspokoi moje oczekiwania to też piszcie.

Z góry dzięki za pomoc.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing