Forum o marketingu :: Księgarnia
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Analiza marketingowa i strategiczna » Analiza strategiczna » Księgarnia

Księgarnia
Autor Wiadomość

Kasiap33 
Użytkownik
KP

Wiek: 41
Dołączyła: 14 Kwi 2008
Posty: 3

Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 3:22 pm   Księgarnia

Pozdrawiam,

Mam pytanie do Was:
Prowadzę małą księgarnię, która ma w ofercie również filmy, muzykę religijną, dewocjonalia, wyroby woskowe i szaty liturgiczne.
Jesteśmy w tym momencie w trakcie małych zmian i zastanawiam się, czy nie podzielić sklepu na "pół". Chodzi mi o to, żeby być zarówno "poważną księgarnią" jak i przyciągać klientów niekoniecznie czytających, a bardziej zainteresowanych innymi produktami.
Jak to uwypuklić już przy pierwszej odsłonie i w czasie tych pierwszych kilku sekund pobytu na stronie?

Z góry dziękuję za wszystkie opinie o stronie, grafice i innych rozwiązanaich.

Zapraszam do współpracy.
Katarzyna
_________________
www.ZnakPustyni.pl
Księgarnia religijna dla poszukujących
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Pią Maj 02, 2008 10:47 pm   

Ostrzegam przed dokonywaniem tak poważnych i kosztownych zmian. Są dwa podstawowe kryteria decyzji dotyczącej podziału Twojego sklepu:

(1) Grupa docelowa - jeśli sklep jest skierowany do dwóch różnych grup docelowych, być może warto rozważyć jego podział.

(2) Potrzeby klientów - jeśli poszczególne produkty zaspokajają bardzo różne potrzeby, być może warto podzielić sklep.

Decyzja na podstawie kryterium (1) zależy między innymi od tego, na ile zbieżne są grupy docelowe, do których skierowana jest oferta. Nie wydaje mi się, aby istniały wymienione przez Ciebie segmenty:
- ludzie czytający,
- ludzie zainteresowani innymi wyrobami.
Jakoś intuicja podpowiada mi, że ludzie raczej nie dzielą się na takie dwie grupy :-)
Prędzej widziałbym u Ciebie np.:
- zagorzałych katolików
- księży i zakonników
- poszukujących zdrowej żywności
- katolicy z doskoku (szukający tylko prezentu na pierwszą komunię)

Grupy, które wymieniłem, mogą być różne, ale niektóre łączą się ze sobą. Księża będą polecali Twój sklep swoim znajomym zagorzałym katolikom. Natomiast poszukujący zdrowej żywności powinni mieć własny sklep. Rozszerzanie oferty na miody burzy wizerunek sklepu, staje się ów wizerunek mniej spójny.

Prezenty pierwszokomunijne dobrze trafią zarówno do katolików z doskoku, jak i do tych zagorzałych. Nie ma potrzeby dzielić sklepu, ale jeśli rynek "katolików z doskoku" jest spory i sprzedajesz dużo tych prezentów (a jednocześnie w zamówieniach na prezenty nie ma innych towarów, które identyfikowałyby że są to zamówienia zagorzałych) wtedy warto stworzyć osobny sklep z prezentami na komunię. Aby trafiała wprost do tej jednej grupy docelowej.

Mam nadzieję, że pomogłem podjąć decyzję. Proszę o informację zwrotną:)
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

Kasiap33 
Użytkownik
KP

Wiek: 41
Dołączyła: 14 Kwi 2008
Posty: 3

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 8:41 pm   

Rzadko, niemniej jednak zdarzają się klienci kupujący zarówno miody jak i inne produkty. Część zainteresowanych tylko zdrową żywnością powoli przechodzi na inne kategorie -m. in. dzięki mailingowi.
Dzięki temu poszerzam grupy docelowe.

Ale z tym wizerunkiem, rzeczywiście już mniej spójne.

Mam pomysł jak to uzasadnić , ale chyba nie będę się tu teraz na ten temat rozpisywać -ogólnie rzecz biorąc holistyczne podejście do człowieka...

Ale dziękuję.
Zastanawiam się jak poprawić grafikę. Niezbyt monotonnie?
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 2:59 am ]
Kasiap33 napisał/a:
Rzadko, niemniej jednak zdarzają się klienci kupujący zarówno miody jak i inne produkty. Część zainteresowanych tylko zdrową żywnością powoli przechodzi na inne kategorie -m. in. dzięki mailingowi.
Dzięki temu poszerzam grupy docelowe.

Ale z tym wizerunkiem, rzeczywiście już mniej spójne.

Mam pomysł jak to uzasadnić , ale chyba nie będę się tu teraz na ten temat rozpisywać -ogólnie rzecz biorąc holistyczne podejście do człowieka...

Ale dziękuję.
Zastanawiam się jak poprawić grafikę. Niezbyt monotonnie?
Pozdrawiam


Pozdrawiam jeszcze raz.
Po jakimś czasie i konsultacjach z Panem R. Nowakiem doszliśmy do wniosku, że można te miody, ogólnie - zdrową żywność wpisać w całość.

Dziś człowiek potrzebuję sposobów na wewnętrzne scalenie i to by była główna idea firmy. Tylko potrzebne jest jeszcze hasło reklamowe:
"harmonia ciała i ducha", "coś dla ciała i coś dla ducha", harmonia ciała i harmonia ducha, jak dojść do harmonii życia, jak osiągnąć harmonię w życiu...Nie wiem, które słowo najlepiej oddaje tą rzeczywistość. Integracja, scalenie, jedność...?

Zastanawiam się też nad ożywieniem grafiki, np. zmianą nasycenia kolorów pomiędzy tłem a kartą (żeby karta była jaśniejsza)
Jakie kolory ewentualnie dołożyć, zielenie, czerwienie, czy pozostać przy brązach?

Pozdrawiam
_________________
www.ZnakPustyni.pl
Księgarnia religijna dla poszukujących
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 2:12 pm   

Z podanych przez Panią haseł, uważam jedynie "coś dla ciała, coś dla ducha" (albo opcja z harmonią) za dobre. Pozostałe są zbyt poradnikowe, a prowadzi Pani sklep... Jednak decyzję co do sloganu powinni podjąć przede wszystkim klienci. Sugeruję skorzystać np. z www.ankietka.pl

Wyjście poza formułę księgarni - czemu nie! Amazon zrobiło to dawno temu :-)
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

Kasiap33 
Użytkownik
KP

Wiek: 41
Dołączyła: 14 Kwi 2008
Posty: 3

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 9:37 pm   

Piotr R. Michalak napisał/a:
Wyjście poza formułę księgarni - czemu nie! Amazon zrobiło to dawno temu :-)


Będę wdzięczna za wiecej informacji na ten temat.
_________________
www.ZnakPustyni.pl
Księgarnia religijna dla poszukujących
   
 
 

ceplius
Użytkownik

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1
Skąd: plońsk

Wysłany: Sob Paź 16, 2010 12:40 pm   

mam taka prosbe.
a konkretnie mam zadanie z marketingu...
troche kiepski jestem w tym, wiec szukam jakiejs pomocy. chodzi o segmentacje firmy Apple... jak wyglada ta ich segmentacja? jakie sa segmenty?
ktos moglby pomoc?
   
 
 

vix
Użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 9:24 am   

Albo się jest dobrą księgarnią, albo się nie jest. Trzeba zdecydować jaki chcemy mieć profil.
_________________
Pracownia coworking
   
 
 

sirko12 
Użytkownik

Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Kraków, Polska

Wysłany: Nie Mar 19, 2017 9:36 pm   

Mi się to nie wydaje zbyt dobrą opcją dzielić, chociaż to dosyć osobliwe połączenie trzeba przyznać..
_________________
http://tuszetonery.blog.onet.pl
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing