Forum o marketingu :: Papier Firmowy
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Promocja » Public Relations » Papier Firmowy

Papier Firmowy

Czy dostając list na papierze z zawołaniem/hasłem firmowym jesteś:
pozytywnie zaskoczony?
45%
 45%  [ 5 ]
negatywnie zaskoczony?
0%
 0%  [ 0 ]
jest Ci to obojętne
54%
 54%  [ 6 ]
Głosowań: 11
Wszystkich Głosów: 11

Autor Wiadomość

Leon Z 
Użytkownik

Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 1

  Wysłany: Pią Gru 07, 2007 8:46 am   Papier Firmowy

Cześć, planujemy wprowadzenie nowego wzoru papieru firmowego. Chciałbym wprowadzić do jego wzoru hasło/zawołanie firmowe, które będziemy wprowadzać od stycznia. Hasło będzie w stylu: "Tworzymy przyjazną firmę!" lub " Budujemy lepszą przyszłość". Ostateczny tekst będzie zapewne inny ale jego klimat planujemy wlaśnie taki (przyszłość, budowa, cuś pozytywnego ;-) )Warto zauważyć, że papier firmowy jest używany w listach gratulacyjnych jak i w pozwach sądowych, czy zwolnieniach z pracy!
Czy macie doświadczenie, bądź wyrobioną opinię w takich sprawach?
Dodam, że działamy w branży technicznej b2b.
pozdrawiam
_________________
Leon Z.
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Sro Gru 19, 2007 10:12 am   

Zdecydowanie lepiej pisać na papierze firmowym, to nie ulega wątpliwości. Nie wydaje mi się sensowne porównywanie tego do pozwów sądowych i wymówień z pracy :-) Wszystkie poważne i większe firmy mają swój szablon papieru firmowego i z niego korzystają, to naturalne i normalne. Zalety są takie - kreuje się wizerunek, jest spójność marki, wsparcie brandu, informacje o firmie w stopce (dane kontaktowe), na każdej stronie wiadomo od jakiej to jest firmy itd. itp.

Natomiast pytania w Twojej ankiecie są tendencyjne ;-) Kiedy otrzymuję coś na papierze firmowym i jest tam slogan (domyślam się że o slogan Ci chodziło) to nie jestem ani negatywnie zaskoczony, ani pozytywnie zaskoczony. Ani nie jest mi to obojętne. Bo nie jestem w ogóle zaskoczony. Jest to po prostu standard, który przyjmuję jako coś pozytywnego.

Dodam jeszcze że powinniście trochę więcej pomyśleć o sloganie, to nie jest taka decyzja hop-siup. Co chcecie zakomunikować? Do kogo? Slogany które podałeś mogłyby pasować do każdej firmy, czy to jest przedsiębiorstwo usług komunalnych, czy producent obrabiarek. Co chcesz osiągnąć? Co chcesz pokazać potencjalnym i obecnym klientom oraz pracownikom? Do czego ma służyć slogan? Warto abyście się wysilili na więcej propozycji :-) Slogan ma wbrew pozorom duże znaczenie.
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

ryzykant2
Użytkownik

Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 1:40 pm   

A czy jest możliwe, aby hasło na papierze firmowym było angielskojęzyczne?? Czy są w tym zakresie jakieś zakazy prawne?? Przejrzałem ustawę o języku polskim i nie znalazłem żadnego przepisu, który by to jednoznacznie zabraniał.
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 11:50 am   

Nie ma takich ograniczeń, hasło może być anglojęzyczne. Ograniczenia dotyczą np. tego że produkt musi mieć polską instrukcję czy opis na opakowaniu.
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

totalpromo 
Użytkownik
Tomasz Pawlak

Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 3:57 pm   Re: Papier Firmowy

Leon Z napisał/a:
Cześć, planujemy wprowadzenie nowego wzoru papieru firmowego. Chciałbym wprowadzić do jego wzoru hasło/zawołanie firmowe, które będziemy wprowadzać od stycznia. Hasło będzie w stylu: "Tworzymy przyjazną firmę!" lub " Budujemy lepszą przyszłość". Ostateczny tekst będzie zapewne inny ale jego klimat planujemy wlaśnie taki (przyszłość, budowa, cuś pozytywnego ;-) )Warto zauważyć, że papier firmowy jest używany w listach gratulacyjnych jak i w pozwach sądowych, czy zwolnieniach z pracy!
Czy macie doświadczenie, bądź wyrobioną opinię w takich sprawach?
Dodam, że działamy w branży technicznej b2b.
pozdrawiam


Witam,
Warto umieścić hasło (obok obowiązkowego logo!) lub krótki tekst w nagłówku pisma firmowego. Pod warunkiem: 1. jest to hasło, a nie tekst wielowierszowy, 2. hasło zostało profesjonalnie przygotowane, spełniające warunki dobrego hasła. Pismo firmowe to wizytówka, szansa dla firmy na reklamę. Zmysł wzroku "chwyta" logo, a osoby myślące nad tym co widzą i podpisują zawsze skierują wzrok na tekst, mimo tego że powszechnie znane są argumenty przemawiające nad koniecznością graficznej oprawy dosłownie wszystkiego.
pzdr
_________________
Tomasz Pawlak

Agencja Marketingowa TOTAL PROMO

tomasz.pawlak@totalpromo.pl | www.totalpromo.pl
   
 
 

Olga Szyperska 
Użytkownik

Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: Wołomin

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:19 pm   

Papier to nie wszystko. Zmiany w wizerunku powinny obejmować stronę internetową, wizytowki .. itd aby powstała spójna całść. Pytanie tylko jaką zmianę planowałeś, czy slogan ma wpływ na wygląd loga? Nokia connecting people to jednak coś innego niż Vichy zdrowie to podstawa zacznij od skóry (było też "Vichy - źródło zdrowej skóry").
Dla ciekawych zabawy logiem polecam "słowotwórczą" kampanię Snickresa (www.snacklish.com/). :smile:
   
 
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 6:54 pm   

Jeszcze może warto pamiętać o tym, że jeśli prowadzimy małą firmę, to nie naśladujmy kolosów o sprzedaży 1mld$ rocznie, tylko co najwyżej - jeśli już te marki nas kręcą - to spójrzmy jak promowały się, gdy były małymi firmami jak nasza. Wzorowanie marketingu małej firmy na dużej firmie to pierwszy krok do trumny.
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

Kruka 
Użytkownik
Obserwatorka

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 3:35 pm   

Zgadzam się - im częściej jest powtórzony i odpowiednio przedstawiony komunikat, z którym chcecie dotrzeć do swoich klientów, tym lepiej. Papier firmowy to tylko jeden z często używanych elementów, który powinien być odpowiednio obrandowany. :)
_________________
listen -> adjust!
   
 
 

Marakasanas 
Użytkownik

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Nowy Sącz

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 11:13 am   

Dokładnie, a przecież to nie koniec autopromocji, a zaledwie początek. Jest całe multum bajerów, gadżetów i innych małych, ale użytecznych pierdółek. Tu słówko, tam słówko i się kręci. Tylko trzeba mieć pomysł, no i dojście do realizatora :)
_________________
Platforma zleceń reklamowych, spojrzeć możesz, nie gryziemy ;)
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 12:40 pm   

Zgodnie z tym co napisała Olga Szyperska, wszystko musi być spójne i odpowiednio przemyślane. Jeżeli hasło na papierze (nawet gdyby było mega super) jest zupełnie odmienne od sloganu na stronie www, czy ulotkach - to nie spełnia swoich założeń. Tworzenie całego press kit'u powinno być odpowiednio przemyślane i połączone z całą strategią marki. Sam pomysł tworzenia papieru firmowego uważam za bardzo udany, a korzystanie z niego nie ograniczałbym jedynie do zwolnień, czy pism sądowych. Życzę powodzenia we wdrażaniu kolejnych pomysłów.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

marketero 
Użytkownik
jedi handlowców


Wiek: 29
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Poznań

Wysłany: Sro Lut 11, 2015 11:10 am   

Hm, moim zdaniem ważniejsze od hasła jest sama identyfikacja wizualna. Taka sama szata graficzna na papierze firmowym, wizytówkach czy choćby notesach, których w firmie będzie używać recepcjonista.
_________________
Życie jest strasznie długie, dlatego tak się do niego przyzwyczajamy.
   
 
 

Klaudia Wroblew 
Użytkownik

Pomogła: 3 razy
Wiek: 26
Dołączyła: 06 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw Lut 12, 2015 12:59 pm   

Chciałam uzupełnić Twoją "ankietę". Ale nie nazwałabym tego "zaskoczeniem"
Niewątpliwie jednak dobrze wpływa to na wizerunek
_________________
E-marketer w agencji interaktywnej SasDesign
   
 
 

patrykk
Użytkownik

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 10
Skąd: Płock

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 2:54 pm   

Super pomysł. Na pewno wygląda to bardzo profesjonalnie :)
_________________
http://motoranking.blog.com/
   
 
 

biko 
Użytkownik

Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 225
Skąd: Toruń

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 10:21 pm   

Jeśli chodzi o papier firmowy, to na pewno ta oferta https://www.gomeo.com.pl/6,Papier-firmowy wam się spodoba, ponieważ jest niezwykle kompleksowa. Nie tylko zajmują się drukowaniem, ale również mogą zaprojektować taki papier. Poza tym mają w ofercie również druk kopert z logo. Można tam zakupić praktycznie wszystkie materiały firmowe.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing