Forum o marketingu :: Personal branding
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Produkt » Branding » Personal branding

Personal branding
Autor Wiadomość

symeon
Użytkownik

Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: Gliwice

Wysłany: Sro Paź 23, 2013 4:15 pm   Personal branding

Ciekaw jestem, czy macie jakieś ciekawe doświadczenia związane z budowanie marki osobistej w celu:
1) promocji własnej osoby (i nie chodzi o celebrytów :) ), np., aby wzmocnić wizerunek w danej branży, znaleźć pracę lub zlecenie (freelancerzy etc.),
2) stworzenia kogoś w rodzaju ambasadora marki.

Prowadzę mikroprzedsiębiorstwo i zastanawiam się czy je promować tylko pod brandem firmowym, czy też jako ja - jej założyciel, właściciel, manager...

Jeśli tak, to z jakich narzędzi oprócz promocji w social media/bloga korzystacie?
   
 
 

Hermiona 
Użytkownik

Wiek: 39
Dołączyła: 18 Lis 2013
Posty: 11
Skąd: Szczecin

Wysłany: Pon Lis 18, 2013 2:30 am   Re: Personal branding

symeon napisał/a:
Ciekaw jestem, czy macie jakieś ciekawe doświadczenia związane z budowanie marki osobistej w celu:
1) promocji własnej osoby (i nie chodzi o celebrytów :) ), np., aby wzmocnić wizerunek w danej branży, znaleźć pracę lub zlecenie (freelancerzy etc.),
2) stworzenia kogoś w rodzaju ambasadora marki.

Prowadzę mikroprzedsiębiorstwo i zastanawiam się czy je promować tylko pod brandem firmowym, czy też jako ja - jej założyciel, właściciel, manager...

Jeśli tak, to z jakich narzędzi oprócz promocji w social media/bloga korzystacie?


Możesz np. pisać blog ekspercki. Będziesz w ten sposób tworzył wizerunek siebie, jako eksperta w danej dziedzinie, a tym samym przyciągniesz do swojej marki więcej klientów. Jest to właśnie to, o czym piszesz - połączenie brandu firmowego z ambasadorowaniem marce ;) .
   
 
 

PIRATELifestyle 
Użytkownik

Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Świebodzin

Wysłany: Wto Wrz 30, 2014 5:10 pm   

Jak najbardziej możesz połączyć markę Twojej firmy z Twoją osobistą marką jako lider i wizytówka Twojego przedsięwzięcia. Możesz to robić na wiele różnych sposobów aby zostać ekspertem w Twojej niszy. Najważniejsze w budowaniu marki jest to, żeby przestać skupiać się na tym co Twój biznes może zrobić i zacząć promować DLACZEGO robi to co robi.

Twoi przyjaciele nie są Twoimi przyjaciółmi za to co robisz, tylko za to kim jesteś. Tak samo jest z Twoimi klientami czy zespołem w pracy. Błędem wielu biznesów jest to, że stracili swoją perspektywę, zapomnieli dlaczego robią to co robią.

Mam taki przykład na firmie Apple. Komputery firmy Apple są droższe od PC i jak wiadomo mają mniej dostępne oprogramowanie. Więc, dlaczego ludzie je kupują?

Ponieważ oni kupują Apple "dlaczego". Oni kupują Apple wizje i zapłacą więcej za komputer który odzwierciedla ich wartości. Choćby ich produkty nie były najlepsze i pierwsze na rynku, to i tak szybko pojawiliby się jako liderzy.

Zobacz na ich wiadomości marketingowe które zaczynają się od ich "dlaczego" robią to co robią. Jeśli Apple by tak bezpośrednio powiedziało, "Tworzymy wspaniałe komputery. Są pięknie zaprojektowane i proste w użyciu. Chcesz kupić jeden?" - to raczej nie jest zbytnio inspirujące. Ta wiadomość tylko mówi co oni robią i jak są lepsi w typowej strategii marketingowej. Ale dalej nie jest to inspirujące.

Popatrz teraz co Apple tak naprawdę robi. Oni zaczynają od ich dlaczego i mówią, "We wszystkim co robimy, wierzymy w wyzwanie statusu quo i myśleniu inaczej. Robimy to po przez tworzenie pięknie zaprojektowanych i prostych w użyciu produktów. Tak się składa, że tworzymy świetne komputery. Chcesz kupić jeden?"

Każdy biznes jest wstanie wytłumaczyć co robi, co niektórzy są wstanie wytłumaczyć jak to robią, ale tylko niewielu potrafi powiedzieć "dlaczego" to robią. To jest coś znaczniej więcej niż tylko biznes, pieniądze, produkty. To odzwierciedla nasze wartości i naszą wiarę. Ludzie którzy robią sobie tatuaże loga Harley-Davidson to nie robią tego z powodu pasji do tych motorów, oni robią sobie te tatuaże ponieważ to coś mówi o nich samych, kim oni są.

Widziałeś kiedyś reklamę Nike gdzie mówią jak świetny jest ich produkt, nowe materiały i technologia butów dzięki którym biegniesz szybciej?... Nigdy takiej reklamy nie było. Motto firmy Nike jest "Just do it", a ich reklamy są typowo motywacyjne do ciężkiej pracy i łamania barier - i to jest również powód dlaczego tak wielu ludzi kocha Nike, nie ze względu na ich produkt, tylko ze względu na podobny sens wartości i wiary. My po prostu wierzymy w to samo a logo Nike na naszej koszulce mówi coś o nas samych.

Aby odkryć Twoje "dlaczego" musisz podejść do tego personalnie. Dlaczego Twój biznes istnieje? Jaki jest powód jego powstania? Dlaczego robi to co robi? I dlaczego ktokolwiek powinien się tym przejmować?

Odkrycie Twojego prawdziwego "dlaczego" pomoże Ci udoskonalić strategię, markę, wiadomości marketingowe, produkty i usługę. To pomoże Ci odróżnić Twoją firmę i wznieść się ponad konkurencję.
_________________
Dla pasjonatów wolności, PIRATELifestyle dostarcza rozwiązania które możesz zastosować do stworzenia internetowego stylu życia.
Znajdź nas na Facebook: http://goo.gl/VI5TVu
   
 
 

addrun
Użytkownik

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 403
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 10:43 am   

Blogerzy muszą to robić i w sumie tu zawsze się pojawia u mnie spory problem. Raczej nie lubię być na świeczniku. Wolę wpychać tam innych;)
   
 
 

Miuosh
Użytkownik

Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 59
Skąd: CHORZÓW

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 3:33 pm   

Piratelifestyle, masz świętą rację :)
   
 
 

brandme 
Użytkownik

Wiek: 29
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: poznań

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 12:40 pm   

Jutro Paweł Tkaczy poprowadzi na nowej platformie TOKEO darmowy wykład o personal brandingu. Tu link do zapisów. http://www.tokeo.pl/event/view/2090 znajac Tkaczyka to o blogerach coś powie...
   
 
 

full_moon 
Użytkownik

Dołączyła: 01 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw Cze 18, 2015 12:13 pm   

Budowanie wizerunku marki, w tym przypadku gdy chcemy postawić na promowanie poprzez osoby trzecie może faktycznie dać dobre rezultaty. Tylko, no właśnie nie każdą branżę da się pod to podpiąć, by były efekty. Czasami widzę tych "ambasadorów" na facebooku, trochę tak po o macku pracują niewiele wiedząc o promowaniu marki.
   
 
 

eleonore91 
Użytkownik

Wiek: 28
Dołączyła: 07 Sie 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią Sie 07, 2015 8:45 am   

Cytat:
on lubi te klimaty ;)
_________________
;)
   
 
 

olekparys 
Użytkownik

Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 1:07 pm   

Moim zdaniem bez czegoś takiego, jak eleganckie zdjęcia biznesowe nie ma co podchodzić do tematu.
   
 
 

małgosia_myszka 
Użytkownik

Wiek: 35
Dołączyła: 30 Cze 2015
Posty: 81
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 1:22 pm   

Kreowanie marki to podstawa. Bardzo dobrze odnalazła się w tym http://www.mmarketing.com.pl i mogę ją polecić. Na pewno zrobi to dobrze a to przyniesie tylko korzyści.
_________________
Buzz Marketing - Mama Marketing |
Piece z podajnikiem - Janów Lubelski
   
 
 

addrun
Użytkownik

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 403
Skąd: Katowice

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 1:47 pm   

Będzie trzeba te wszystkie firmy sprawdzić.
   
 
 

bak.mediamass 
Użytkownik

Wiek: 32
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 17
Skąd: Bytom

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 3:03 pm   

Podoba mi się to forum:D co druga wiadomość jest zaprzeczeniem tego co powinien robić marketer:D

Odpowiadając na pytanie postawione w wątku.

1. Ambasador marki oczywiście ze jest dobrym rozwiązaniem ale zazwyczaj takie rozwiązanie stosuje sie gdy masz na prawdę dużą markę. np Aston martin, Nike, Paco Rabanne.
Musisz danemu ambasadorowi zaoferować coś co będzie nie tylko prestiżowe ale również użyteczne.
2. Myślę, że jesli prowadzisz przedsiębiorstwo z segmentu średnich i małych firm, to dużo lepiej bedzie jesli zaczniesz firmować wszystko swoim nazwiskiem. Na pewno lepiej spojrzy na to klient:) wydasz się też bardziej autentyczny.
_________________
Content Marketing Specialist - MEDIAMASS
http://www.mediamass.pl
   
 
 

moneygrabbing
Użytkownik

Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: Doncaster

Wysłany: Nie Lut 12, 2017 6:40 pm   

Jeśli nadal się zastanawiasz to pomyśl o Bransonie czy Jobsie jak ich osobowości wpłynęły na ich firmy.
_________________
www.moneygrabbing.co.uk - blog opisujący jak oszczędzać oraz jak zarobić
www.polishpower.co.uk/blog - blog dla ludzi przedsiębiorczych
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing