Forum o marketingu :: Polskie marki odzieżowe
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Produkt » Branding » Polskie marki odzieżowe

Polskie marki odzieżowe
Autor Wiadomość

lenepl
Użytkownik

Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 1

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 5:47 pm   Polskie marki odzieżowe

Co sądzicie o polskich markach odzieżowych?
Co raz więcej firm otwiera nowe sklepy odzieżowe za granicą. Jaka przyszłość czeka polskie marki w Unii Europejskiej?Czy polska marka ma szanse stać się rozpoznawalną w Unii?
Dlaczego właściciele marek często kryją swoje produkty pod obco brzmiącą nazwą (Tatuum, Reserved itd.)?
   
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 9:59 am   

Obco brzmiące nazwy komunikują, że marka jest z zachodu, a to co jest z zachodu, kojarzy się w Polsce z dobrą jakością.

Przykład?
Do dziś istnieją sklepiki z chemią gospodarczą z Niemiec, mimo iż można powątpiewać, że polskie odpowiedniki są w czymś gorsze (może są, nie znam się, ale wydaje mi się że chodzi głównie o skojarzenie: zachód = jakość). Takie skojarzenie to pozostałość po komunie.

A czy polskie marki podbiją zachód? Póki co mamy kryzys i zwijają się z centrów handlowych w Polsce. Gdy euro podskoczyło do góry, ich ceny najmu wzrosły np. z 20 tys. zł miesięcznie do 30 tys. zł miesięcznie... A ludzie przestają kupować, bo ile może być tych centrów handlowych? Nasycenie przerasta zapotrzebowanie. I dochodzi kryzys.
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

totalpromo 
Użytkownik
Tomasz Pawlak

Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 4:32 pm   Re: Polskie marki odzieżowe

[quote]Co sądzicie o polskich markach odzieżowych?
Co raz więcej firm otwiera nowe sklepy odzieżowe za granicą. Jaka przyszłość czeka polskie marki w Unii Europejskiej?Czy polska marka ma szanse stać się rozpoznawalną w Unii?
Dlaczego właściciele marek często kryją swoje produkty pod obco brzmiącą nazwą (Tatuum, Reserved itd.)?[/quote]


Witam,
Odpowiem pośrednio. Właśnie zakończyłem pracę nad [b]strategią marketingową[b] dla polskiej firmy odzieżowej (nie mogę wymienić nazwy, do czego zobligowałem się podpisując umowę) , co potwierdziło moje wcześniejsze obserwacje. Powiem tak: problemem nie jest kompleks "bogatego i modnego zachodu", ale zbytnie przywiązanie do panujących trendów w modzie, zupełnie nie bacząc na ich przemijalność.
1. Gdy zachód już zamyka kolekcję, w Polsce rozpoczyna się praca nad ich rozwojem i promocją. W ten sposób rodzime firmy odzieżowe nigdy nie będą miały nawet cienia szansy nad wypracowaniem czegoś nowego (w sensie oryginalności, niepowtarzalności), co mogłoby stać się podstawą budowania marki. To jedna z wielu, bardzo skutecznych dróg budowania marki: oryginalny produkt. Wniosek: kartce ksero trudno przypisać markę.
2. Obcojęzyczne nazwy są tak samo dobre jak te w ojczystym języku. Ważna jest promocja marki, co za nią się kryję, jakie treści i przesłanie niesie. To praca dla PR'owców i nie tylko. Szansa dla firmy z nazwą obcojęzyczną jest tak sama, jak dla marki wyrażonej w języku polskim. Jakoś Polański nie zmienił nazwiska na np. Smith, a stał się marką w świecie filmu.
pzdr
_________________
Tomasz Pawlak

Agencja Marketingowa TOTAL PROMO

tomasz.pawlak@totalpromo.pl | www.totalpromo.pl
Ostatnio zmieniony przez Piotr R. Michalak Nie Kwi 25, 2010 6:56 pm, w całości zmieniany 3 razy  
   
 
 

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 12:45 pm   

taką samą taktykę stosują firmy z innych branż, np. budowlanych. Mamy: Kopp, Art Complex, budimex. Dodatkowo stosuje się tutaj łączenia nazwisk lub czynności, które oferuje dana firma z sufiksami - bud, mex, stal. Nic twórczego. Skąd się wzięła taka polityka?
_________________
Malgorzata
   
 
 

socialplayer 
Użytkownik

Dołączyła: 16 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 1:38 pm   

obcojęzyczne nazwy to efekt starego kompleksu, zachodnie lepsze etc. wydaje mi się, że wciąż jeszcze potrzeba czasu, abyśmy się tego pozbyli.
oryginalność jest ryzykowna, gdyż nasza ulica ubiera się standardowo, ot, jakkolwiek nie byłoby to oczywiste. a startująca z niewielkim/średnim kapitałem firma w pierwszej kolejności musi zadbać o sprzedaż. oryginalne produkty adresowane są do węższej grupy - młodych fashionistów, których na niewiele stać; ci bardziej zamożni (generalizując) wybierają marki-logo, by podkreślić swoją pozycję
_________________
Socjalka dla każdego!
   
 
 

Kruka 
Użytkownik
Obserwatorka

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 3:32 pm   

Prawdopodobnie po części pokutują wzorce zachodnie i kompleksy z nimi związne, po części jest to wynikiem podejścia Polaków jako konsumentów, którzy mam wrażenie nie do końca ufają rodzimym sprzedawcom.

Cóż więc zrobić? Łatwiej się buduje life style'wy brand z konotacjami zachodnimi. W świadomości Polaków są już zakodowane pewne wartości i wzorce komunikacji takiej marki.
_________________
listen -> adjust!
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pią Lip 15, 2011 5:30 pm   

Jak zgodnie, wszyscy moi poprzednicy stwierdzili - obcojęzyczna nazwa ma dawać wrażenie czegoś lepszego/fajniejszego/europejskiego. Wystarczy spojrzeć na nasze społeczeństwo i ich zachowanie w Internecie, aby spostrzec, że aktualnie panuje "moda na angielski". Ludzie w ten sposób chcą pokazać, że są światowi. I dlatego polskie marki odzieżowe w ten sposób odpowiadają na ich żądania.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

leonrura
Użytkownik

Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 1
Skąd: Monachium

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 3:40 pm   

Mamy kilka całkiem dobrych firm tekstylnych, niestety przegrywają one konkurencję z byle łachem wyprodukowanym rękami azjatyckich dzieciaków.
_________________
serwis forda
   
 
 

ISET
Użytkownik

Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Wrocław

Wysłany: Pon Paź 06, 2014 4:11 pm   

Zagraniczne nazwy sklepów mają także ułatwić Polskim firmą ekspansję na zachód jak sądzę.
   
 
 

addrun
Użytkownik

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 385
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 10:45 am   

to z jednej strony, ale z drugiej również chodzi o to, że Polacy traktują firmy, które mają obcą nazwę jako lepsze
   
 
 

Iverson 
Użytkownik

Dołączyła: 09 Wrz 2014
Posty: 380
Skąd: Wrocław

Wysłany: Sro Paź 15, 2014 10:43 am   

Ja kocham vissavi <3
   
 
 

szurny
Użytkownik

Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 216
Skąd: wadowice

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 1:30 am   

Nie kojarzę, skąd oni są? :)
   
 
 

Igorski 
Użytkownik

Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw Paź 30, 2014 9:39 am   

nie ma problemu z przebiciem się, jest tylko problem z gustem i jakością. tylko że to jest tak nasycony rynek że bywa ciężko, stawiałbym na oryginalność i jakość
_________________
Igor Marketero
   
 
 

Izabella 
Użytkownik

Dołączyła: 28 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Wto Lis 04, 2014 12:03 pm   

Ja jestem fanką By o la la! Super jakość i całkiem przystępne ceny. :mrgreen:
   
 
 

wanka
Użytkownik

Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 260
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Lis 05, 2014 12:47 pm   

Vissavi ma sklep na Woli w Centrum Handlowym.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing