Forum o marketingu :: Polskie marki odzieżowe

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Produkt » Branding » Polskie marki odzieżowe

Polskie marki odzieżowe
Autor Wiadomość

lenepl
Użytkownik

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 5:47 pm   Polskie marki odzieżowe

Co sądzicie o polskich markach odzieżowych?
Co raz więcej firm otwiera nowe sklepy odzieżowe za granicą. Jaka przyszłość czeka polskie marki w Unii Europejskiej?Czy polska marka ma szanse stać się rozpoznawalną w Unii?
Dlaczego właściciele marek często kryją swoje produkty pod obco brzmiącą nazwą (Tatuum, Reserved itd.)?

Piotr R. Michalak 
Administrator

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 9:59 am   

Obco brzmiące nazwy komunikują, że marka jest z zachodu, a to co jest z zachodu, kojarzy się w Polsce z dobrą jakością.

Przykład?
Do dziś istnieją sklepiki z chemią gospodarczą z Niemiec, mimo iż można powątpiewać, że polskie odpowiedniki są w czymś gorsze (może są, nie znam się, ale wydaje mi się że chodzi głównie o skojarzenie: zachód = jakość). Takie skojarzenie to pozostałość po komunie.

A czy polskie marki podbiją zachód? Póki co mamy kryzys i zwijają się z centrów handlowych w Polsce. Gdy euro podskoczyło do góry, ich ceny najmu wzrosły np. z 20 tys. zł miesięcznie do 30 tys. zł miesięcznie... A ludzie przestają kupować, bo ile może być tych centrów handlowych? Nasycenie przerasta zapotrzebowanie. I dochodzi kryzys.

totalpromo 
Użytkownik
Tomasz Pawlak

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 4:32 pm   Re: Polskie marki odzieżowe

[quote]Co sądzicie o polskich markach odzieżowych?
Co raz więcej firm otwiera nowe sklepy odzieżowe za granicą. Jaka przyszłość czeka polskie marki w Unii Europejskiej?Czy polska marka ma szanse stać się rozpoznawalną w Unii?
Dlaczego właściciele marek często kryją swoje produkty pod obco brzmiącą nazwą (Tatuum, Reserved itd.)?[/quote]

Witam,