Forum o marketingu :: Pomysł na stworzenie marki firmy sprzątającej proszę o pomoc
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Produkt » Branding » Pomysł na stworzenie marki firmy sprzątającej proszę o pomoc

Pomysł na stworzenie marki firmy sprzątającej proszę o pomoc

Czy "Czyściciel" to dobra nazwa dla firmy sprzątającej?
Dobra
33%
 33%  [ 2 ]
Jak każda inna
33%
 33%  [ 2 ]
Fatalna
33%
 33%  [ 2 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość

neidi
Użytkownik

Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin

Wysłany: Wto Lut 12, 2013 9:21 am   Pomysł na stworzenie marki firmy sprzątającej proszę o pomoc

Witam wszystkich uczestników forum. To mój pierwszy post więc przedstawię się. Jestem ze Szczecina i nazywam się Paweł.

Chcę założyć firmę sprzątającą i pomimo, że będzie to jednoosobowa działalność polegająca głównie na praniu dywanów i tapicerek to chciał bym do tego podejść marketingowo gdyż kto wie czy kiedyś nie przerodzi się to w większy interes.

Mam pewien pomysł na stworzenie marki (nazwa, logo itp) jednak rodzinie mój pomysł sie nie podoba. Proszę znawców o weryfikację czy moje zamierzenia faktycznie są złym pomysłem, czy jednak mogę odnieść z nim sukces.

Nazwą firmy ma być "Czyściciel" co wielu młodszym osobom skojarzy się z pewnością dwuznacznie, podejrzewam, że najstarsza część klientów nie zrozumie żartu (i dobrze). Mam nadzieję, że takie skojarzenie (z płatnym zabójcą oczywiście) pomimo, iż mogące się kojarzyć negatywnie pozwoli łatwiej zapamiętać nazwę firmy. Ponadto co by nie było płatny morderca "czyściciel" kojarzy się z profesjonalizmem i elitarnością. Do tego zamyślam użyć hasła reklamowego typu "Jesteśmy od mokrej roboty", "Załatwimy za ciebie brudną robotę", czy coś w tym rodzaju. W logo firmy był by cień mężczyzny trzymającego dyszę od odkurzacza przy twarzy tak jak by trzymał pistolet.

Serdecznie proszę o opinię wszystkie osoby, zarówno znawców tematu jak i te, które po prostu chcą wyrazić swoje zdanie na ten temat.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Wto Lut 12, 2013 11:24 am   

Aby zacząć rozmawiać o tak ważnych sprawach, powiedź mi coś:
- o Twoim potencjalnym kliencie - target itd.
- o rynku na którym działasz,
- o konkurencji.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

neidi
Użytkownik

Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin

Wysłany: Wto Lut 12, 2013 1:02 pm   

1. target - Klient jest zróżnicowany. Jeżeli chodzi o pranie dywanów i mebli tapicerowanych to 70% to osoby starsze, reszta to osoby mające 30 -40 lat. Chce tez robić tapicerki samochodowe jednak nie mam tu rozeznania jeżeli chodzi o przekrój wiekowy, podejrzewam, że będzie to młoda i dojrzała klientela w przedziale wiekowym 30-50 i rzadko osoby starsze. Co można jeszcze powiedzieć o kliencie prywatnym w tej branży, że często przywiązuje się do jednego wykonawcy, którego zmienia najczęściej tylko z powodu utraty kontaktu. Do tego wszystkiego należy doliczyć klientów instytucjonalnych, firmy, biura, z którymi wiążę spore nadzieje.


2. Działam puki co tylko na terenie Szczecina.

3. Konkurencja różna od profesjonalnych firm, które wysoko cenią swoje usługi, poprzez duże firmy biorące podwykonawców (takich jak ja) do pana Janka, który cały dzień będzie latał z odkurzaczem piorącym za 100 zł.


Klienta indywidualnego chcę zdobywać poprzez wieszanie ogłoszeń i polecenia, natomiast firmy poprzez roznoszenie ofert, rozdawanie wizytówek i marketing telefoniczny.

Dodam, że prowadziłem wstępne badania wśród znajomych i osobom młodym zdecydowanie podobał się ten pomysł. Natomiast kilka osób dojrzałych i starszych negowało pomysł.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 11:15 am   

W takim razie jaka jest wartość dodana Twojej firmy/oferty? Co wybija Ciebie spośród innych? Jaka jest Twoja przewaga?
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

amazur 
Użytkownik
psycholog biznesu

Dołączyła: 03 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław

Wysłany: Wto Lut 26, 2013 11:23 pm   

Witam,
wg mnie koncepcja pomysłowa, ale ryzykowna. Logo żartobliwe, ale zdecydowanie negatywne. Jeżeli chcesz podejść poważnie do tematu, przedstaw tu projekt tego logo - będziemy mogli lepiej ocenić, na ile żartobliwie chcesz potraktować swoją markę i zastanowić się jaki może to odnieść skutek. Jeśli logo będzie w miarę pozytywne (ale nie infantylne) myślę, że jest szansa na pozytywny odbiór całokształtu.
Jeżeli zależy Ci na szczegółowej analizie swojego pomysłu z psychologicznego punktu widzenia, zapraszam do skorzystania z mojej oferty profesjonalnego doradztwa wizerunkowego.
Pozdrawiam serdecznie.
_________________
Pracownia Wizerunku
Facebook - fanpage - zapraszam :-)
   
 
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sro Lut 27, 2013 10:28 am   

neidi - mamy nadzieję, że cały czas jesteś aktywny na forum i odpowiesz nam na nasze pytania. Bo sam jestem ciekaw, jak owe logo wygląda :)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

neidi
Użytkownik

Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin

Wysłany: Sro Lut 27, 2013 11:54 pm   

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Logo jest dopiero w takcie projektowania. Niestety nie jestem w stanie zainwestować w nie sensownej kasy skoro nawet nie wiem czy zdecyduję się na tę nazwę. 2 grafików z Allegro podejmowało temat z miernym efektem. Jak tylko uda mi się zmusić jakiegoś grafika do dobrej roboty to zamieszce prototyp logo.

Kwestia jest tego typu, że nie mam kasy na reklamę więc chcę wykorzystać inne tańsze środki. Chodzi więc o łatwość zapamiętania nazwy firmy oraz wytworzenia jakiegokolwiek skojarzenia, w umyśle klienta które nie pozwoli o niej zapomnieć w 5 minut czy 5 dni, tygodni. Nie jestem jednak do końca przekonany czy w tym zakresie usług jest miejsce na skojarzenia negatywne.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 11:08 am   

Powiem Ci, jako zwykły użytkownik/potencjalny klient (abstrahując od konkurencji, Twojej identyfikacji wizualnej, strategii komunikacji itd.)

99% reklam, widzimy w warunkach chwilowych, nie skupiamy się nad nimi (ich znaczeniem, przesłaniem). Najczęściej zajmujemy się 'swoimi sprawami', myśli mamy 'gdzie indziej' i nagle natrafiamy na daną reklamę. Tak jak mówisz, musi ona klient przyciągnąć ('a nawet wciągnąć), bo inaczej przejdzie obojętnie. Jednak nie można 'przegiąć', bo inaczej klient nabierze do nas negatywnego stosunku.

I teraz tak, idę sobie spokojnie (średnio zaludnione miasto), myślę, co jeszcze dziś muszę zrobić i kątem oka dostrzegam reklamę o dużym napisie 'Czyściciel'. I wiesz co sobie pierwsze myślę? 'A znowu jakieś żarty, albo kampania społeczna'. Żarty w formie, tego, że żadna porządna firma, by się tak nie nazwała. Poza tym ta nazwa ma sporo negatywnych skojarzeń, znaczeń. Jeśli już bardzo chcesz zaskakiwać, musisz (patrz także na Polską mentalność) wymyślić coś o dużo bardziej pozytywnym wydźwięku :)

Służę radę, jak coś :)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

neidi
Użytkownik

Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 12:07 am   

Dziękuję za twoją opinię o to właśnie mi chodziło. Teraz wiem, że lepiej słuchać żony i wymyślić inną nazwę. Jak już coś wymóżdżę to się tu pochwalę.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 11:09 am   

Wrzuć tutaj wszystkie swoje propozycje, a na pewno coś razem wybierzemy :)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Marketorun 
Użytkownik

Wiek: 32
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 18
Skąd: Toruń

Wysłany: Nie Mar 10, 2013 9:55 am   

Tak jak piszę it-spleen, mentalność ludzi w naszym kraju jest na takim poziomie, że widząc Twoją reklamę skojarzenia były by raczej dwuznaczne i podejrzewam iż nie wzbudzające zaufania.

Prawda jest też taka, że obojętnie jak by się firma nie nazywała to musi zaistnieć tam, gdzie będzie szukana. Wiem z doświadczenia, że wiszące banery reklamowe w mieście dadzą mniejszy efekt w postaci zysku niż dobra pozycja w wyszukiwarce i reklama adwords, a to z tego względu, że ludzie nie lecą do sklepu zaraz jak tylko zobaczą reklamę, ale wtedy kiedy potrzebują danej usługi/produktu, siadają przed komputerem i zaczynają szukać firmy/usług, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że wybierze firmę pierwszą z brzegu nawet jak jej logo nie będzie mu najlepiej znane. W tym wypadku trzeba zadbać o dobrą stronę internetową (grafika, nawigacja) i dobry kontakt z klientem, za równo e-mailowy jak i telefoniczny.[/u]
_________________
W mieście Toruń ulotki reklamowe w 3 dni + projekt graficzny 29 zł brutto | Zapraszam na fanpage: GOOGLE+
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pon Mar 11, 2013 10:28 am   

Stawiaj na tzn. inbound marketing!
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

parsi
Użytkownik

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: wodzik

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 11:40 am   

Może "Pracuś"? I smerfa Pracusia w logo? ;p
_________________
Najlepszy sklep rowerowy to ten w którym sa rowery Kross! :)
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 9:57 am   

Sztampowe, zbyt wiele skojarzeń, Smerf to chyba znak zastrzeżony itd.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

luk20
Użytkownik

Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw Maj 30, 2013 3:56 pm   

Oprócz nazwy, bardzo ważna jest też odpowiednia kampania reklamowa, ja osobiście polecam kampanię prowadzoną przez firmę biz-target http://www.biztarget.pl/.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing