Forum o marketingu :: wizerunek marki branży budowlanej
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Produkt » Branding » wizerunek marki branży budowlanej

wizerunek marki branży budowlanej
Autor Wiadomość

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 3:25 pm   wizerunek marki branży budowlanej

Postanowiłam założyć nowy wątek odnośnie tworzenia wizerunku marki w branży budowlanej. Jak już mówiłam, tak jak firmy odzieżowe, branża budowlana stosuje taką samą taktykę, przejmując nazwy obcojęzyczne. Mamy: Kopp'a, Art Complex, Budimex. Dodatkowo stosuje się tutaj łączenia nazwisk lub czynności, które oferuje dana firma z sufiksami - bud, mex, stal. Nic twórczego. Skąd się wzięła taka polityka? Czy łatwiej zapamiętać ludziom takie nazwy?
Co do samego budowania marki to mam obawy, że trudno w takiej branży budować wizerunek marki w Internecie? Jak wykorzystać social media do promocji firmy specjalizującej się w sprzedaży podłóg?
_________________
Malgorzata
   
 
 

fajna76 
Użytkownik

Dołączyła: 02 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Szczecin

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 11:50 am   

Skąd ta polityka? Wydaje mi się, ze chodzi tu po prostu o skojarzenia. Nazwa powinna być krótka i kojarzyć się ze specyfiką firmy. Niestety ostatnio widać zbyt dużo naleciałości do naszego ojczystego języka. Większość rzeczy, nazw firm, które mają jakiś fragment lub całe słówko w obcym języku (często angielskim) jest takie cool. I właśnie, nawet w potocznym języku używa się wstawek z np. angielskiego.
   
 
 

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 12:50 pm   

Ale czy te angielskie wtręty to tylko po to, by lepiej sprzedać nazwę firmy? Przy takim zatrzęsieniu konkurencji moim zdaniem taka taktyka już się nie sprawdza, skoro wszyscy tak robią. trzeba postawić na nowe działania.
_________________
Malgorzata
   
 
 

fajna76 
Użytkownik

Dołączyła: 02 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Szczecin

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 12:46 pm   

I dlatego firmy coraz częściej w ostatnim czasie do nazw swojej firmy "wklejają" także słowa z innych języków: włoski, francuski. Wszystko to kojarzy się nie tylko z polskością. Może źle to określiłam, spotykam się z klientami, którzy coraz częściej narzekają na jakość polskich wyrobów, a jak słyszą taką obco brzmiącą nazwę, to od razu jest inaczej. Choć nie we wszystkich typach działalności tak jest, np. produkty spożywcze wolimy kupować polskie, bo jest ostatnio zbyt duże zatrzęsienie chińszczyzny.
I tak koło się zamyka, bo skoro firma x ma super nazwę z naleciałościami obcego języka, to firma y nie może "odbiegać". To jest takie trendy, na topie.
Także wydaje mi się, ze warto by było skończyć tego typu praktyki, bo za bardzo wzorujemy się na zagranicy, a nie zastanowimy się nad tym ile ciekawych nazw można wymyślić korzystając tylko z rodzimego języka.
   
 
 

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 1:17 pm   

Tylko jak wtedy "sprzedać" firmę? Ludzie z tej branży boją się nowinek. Uważają, że jeśli mają stronę www i kilka banerów, to już są na wysokim poziomie. I tyle wystarczy, by pozyskać klienta.
_________________
Malgorzata
   
 
 

fajna76 
Użytkownik

Dołączyła: 02 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Szczecin

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 3:23 pm   

Nalezy wymyślić nazwę firmy tylko z polskimi słowami, do tego fajny slogan reklamowy o zaletach korzystania z usług takiej firmy, że to, co polskie jest solidne, trwałe, niezawodne, itd. Może coś w stylu "My nie wstydzimy się polskości - my tą polskość codziennie budujemy" :wink:
   
 
 

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 11:20 am   

Ale reklamy oglądamy codziennie, i już przestaliśmy zwracać na nie uwagę (mówię o plakatach i billboardach). Może czas pomyśleć o jakiejś innej formie. Przecież klientowi, który kupuję dajmy na to młot pneumatyczny nie zależy na dobrym haśle, tylko, żeby sprawnie działał. Zatem sięga do internetu i szuka opinii na temat danego młota. Reklama tu się nie przyda, może być wsparciem a nie głównym orężem.
_________________
Malgorzata
   
 
 

Fachman 
Użytkownik
Social Media Majster


Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto Lip 06, 2010 12:47 pm   

Branża budowlana w Polsce jeszcze nie wkroczyła na poważnie do Sieci. Nadal wygląda to dosyć marnie. Po części się nie dziwie... zwykle są to osoby, które nie są aktywni w Sieci. Zatem nie znają tego medium na tyle. Sądzą cały czas, że jest to zabawka dla młodych.

Jesteście na Facebooku? Wpiszcie w szukajkę na FB "Ytong budowa" jest to jedno z najnowszych działań w Sieci przez koncern Xella - jak zobaczycie budowlanka chce! ale jeszcze musi minąć trochę czasu, zanim w tym segmencie wszystko się rozkręci.
_________________
Social Media Specialist w Someday.pl
Więcej o mnie na http://www.goldenline.pl/bartek-jurkiewicz
   
 
 

MałgorzataS 
Użytkownik

Dołączyła: 15 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 1:43 pm   

Bo tak jest. Chcą ale nie wiedzą jak. A przecież działania na społecznościówkach jest dużo tańsze niż kupowanie drogich kampanii reklamowych. Zresztą jak widać to z najnowszych badań social media przejmują firmy i użytkowników od wyszukiwarek i wielkich portali: http://www.epr.pl/social-...gu,25097,1.html
_________________
Malgorzata
   
 
 

pawel21
Użytkownik

Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: łódź

Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 9:40 am   

Z budowlanką w internecie to raczej ciężko większość ludzi, których znam i prowadzą swoje firmy budowlane w rzeczywistości średnio obsługuje komputer a co dopiero myślenie na temat jakieś większej kampanii marketingowej.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 3:35 pm   

Ytong w ogóle ma świetny PR, nie tylko na Facebooku. Poczytajcie o ich niekonwencjonalnych konferencjach prasowych, czy akcjach charytatywnych. Skoro, jak sami mówicie, po research'u rynku, wydać można opinię, że firmy budowlane słabo opanowały Internet, to jest to tylko WIELKA szansa na jego zawładnięcie w tej branży. Im szybciej tym lepiej.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Piotr Krzywy 
Użytkownik

Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 4:25 am   Wizerunek marki w branży budowlanej - trudne?

Coś w tym jest, że firmy budowlane wypadają nieco blado jak dotychczas w internecie, bo właścicielom na tym specjalnie nie zależy. Piszecie tutaj o tym, że budowlańcy są to ludzie ciency w zakresie internetu. Może i tak, ale przecież nie są to idioci. I jeżeli by chcieli to by zatrudnili studencika, czy nawet firmę, która by im zrobiła porządną stronę www, no i cały marketing w sieci. Czemu jednak wypada to tak blado?
Mam kolegę, który trudni się branżą pokrewną, bo transportem materiałów budowlanych. Gdy go zapytałem, czemu nie ma strony www - odpowiedział : "A po co? Mam tyle kontaktów poza internetem, spis telefonów, klientów w kajecie, ze mi wystarczy." takie myślenie zaściankowe.
Chociaz nie mozna jednak tego tematu generalizować. Znalazłem stronę poniżej
http://www.artreko.pl/
Może nie cudowna, ale jak widać da się zaistnieć w sieci. A jak by dobrze poszukał , to i na Facebooku coś by się o budowlance znalazło i na golden line, i jeszcze gdzieś indziej.
_________________
Telefony komórkowe dla seniorów - komórki inne niż myślisz
Pozycjonowanie może być proste. Naucz się za darmo.
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 7:24 pm   

Hmmm pytanie czy to zaściankowe. Spotkałem takich ludzi i ich firmy, o których mówisz. Nie mają strony w internecie, nie żyją w social media, mają różne branże (niektóre nawet idealne do e-marketingu). Na odpowiedź o działania w Internecie, odpowiadają tak jak mówisz - Po Co mi to ?. Mają taką rzesze stałych klientów, partnerów, znajomych itd., że jej zwiększenie skutkowałoby 'przymusem' rozrostu firmy o nowych pracowników. A im tak jest dobrze. Żyją na przyzwoitej stopie, nie gonią, mają czas na swoje przyjemności. Nie od dziś wiadomo, że w ich przypadku (i nie tylko) marketing rekomendacji to najsilniejsza broń.:)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Mozart 
Użytkownik

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią Sie 02, 2013 10:06 am   Dokładnie tak jest...

Cały wątek tak na prawdę mógłby się rozbić po 2-3 postach, właśnie o pytanie: "PO CO MI TO?"
Wszystko zależy od pozycji oraz metody pozyskiwania klienta. Myślę, że w tym momencie z e-marketingu skorzystać by mogła całkowicie nowa firma - dopiero wchodząca na rynek w tej branży.
   
 
 

Johny67 
Użytkownik

Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 214
Skąd: szczecin

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 10:47 pm   

Dla takiej firmy SEO + plus dobra strona www, facebook raczej sie nie sprawdzi.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing