Forum o marketingu :: efektywność wywiadów telefonicznych
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Analiza marketingowa i strategiczna » Badania rynku » efektywność wywiadów telefonicznych

efektywność wywiadów telefonicznych
Autor Wiadomość

Mogen
Użytkownik

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 1
Skąd: Wrocław

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 9:16 am   efektywność wywiadów telefonicznych

Witam.
Jak w temacie, moje zapytanie dotyczy wywiadów telefonicznych.
Jesteśmy średnią firmą z Wrocławia i od czasu do czasu przeprowadzamy badania w formie ankiety telefonicznej wśród kierowników różnych działów z różnych firm (branż). Przeprowadzane przez nas ankiety składają się z 8-14 pytań.
Niektóre rozmowy trwały po kilka minut (krótkie odpowiedzi ankietowanych), kilka rozmów trwało nawet 40 minut (respondenci bardzo rozwijali temat). Typowa rozmowa trwała 15-20 minut.
Pytanie moje jest następujące: Czy przeprowadzenie 40 ankiet w grupie liczącej 120 firm to dobry wynik w momencie, gdy trwało to ok 60 godzin (w tym czasie pracownik oprócz przeprowadzania wywiadów zajmował się także zapoznaniem ze stroną internetową firmy, aby zebrać informacje, by nie popełnić gafy w trakcie rozmowy)?
Lista firm posiadająca numery telefonów, adresy stron internetowych i inne dane została opracowana przed rozpoczęciem rozmów telefonicznych.

Czy są jakieś specjalne wzory na wyliczenie wskaźnika?
A może ktoś z Was spotkał się z takim tematem i coś wie?

Będę wdzięczna za wszelkie odpowiedzi i wskazówki
   
 
 

Piotras1980 
Użytkownik

Wiek: 37
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Poznań, Polska

Wysłany: Sro Sie 03, 2016 11:58 am   

W tym temacie nie można patrzeć tylko na liczby. Ważne jest zadowolenie klienta bo buduję się opinie o swojej firmie bądź klienta. Jeśli według was je ten proces za wolny to pomyślcie o tym jak go przyspieszyć. np. system wspomagający pracę, lepszy skrypt rozmowy itd.
_________________
Polecam wam wynajem autokaru Poznań
   
 
 

AngelikaG 
Użytkownik

Dołączyła: 12 Lip 2016
Posty: 69
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią Sie 19, 2016 10:24 am   

Kolejną sprawą jest też kwestia efektywności - wywiady telefoniczne z reguły mają ją dobrą, w porównaniu z chociażby elektronicznymi ankietami, które najczęściej lądują w koszu... ewentualnie polecam rozważyć badania focusowe


Piotras1980 napisał/a:
W tym temacie nie można patrzeć tylko na liczby. Ważne jest zadowolenie klienta bo buduję się opinie o swojej firmie bądź klienta. Jeśli według was je ten proces za wolny to pomyślcie o tym jak go przyspieszyć. np. system wspomagający pracę, lepszy skrypt rozmowy itd.
_________________
http://roiexperts.pl/
   
 
 

vix
Użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 7:05 am   

To zależy od branży i targetu. Wiadomo, że jeśli produkt jest adresowany do ludzi starszych to to jest nieraz jedyna metoda badań, ale tak to internet (ankiety itd.)
_________________
Pracownia coworking
   
 
 

Chudy28 
Użytkownik

Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 3
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob Wrz 24, 2016 12:58 pm   

Mnie osobiście takie ankiety nie przekonują.Zazwyczaj bardzo sceptycznie do tego podchodzę.
   
 
 

festen 
Użytkownik

Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Gru 18, 2016 2:19 pm   

W ogóle jestem zdziwiony, że takie rzeczy ktoś przeprowadza jeszcze przez telefon.. Kojarzy mi się to z telemarketingiem niestety..
_________________
https://najlepszegadzetyblog.wordpress.com/
   
 
 

Adrianna 
Użytkownik

Dołączyła: 28 Kwi 2017
Posty: 11
Skąd: Wrocław

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 8:01 am   

Cytat:
Mogen napisał/a:
Czy są jakieś specjalne wzory na wyliczenie wskaźnika?

Jasne, że są. Statystyka się tym zajmuje. Po prostu zwróć się do specjalistycznej firmy która przygotuje badanie a jego wynik będzie statystycznie ważki - takie 60 godzin, 40/120 to tylko gdybanie, nic istotnego do sprawy nie wnosi. Tyle, że sobie pogadasz :)
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing