Forum o marketingu :: kto jest moim idealnym klientem ?
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Analiza marketingowa i strategiczna » Badania rynku » kto jest moim idealnym klientem ?

kto jest moim idealnym klientem ?
Autor Wiadomość

marcin d 
Użytkownik

Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 4
Skąd: Łódź

Wysłany: Sro Lis 28, 2007 9:56 pm   kto jest moim idealnym klientem ?

Witam.

Mam taki problem, że nie moge sobie ustalić kto jest moim kleintem

sprzedaje róże karmy z wyższej półki dla psów, książki dla psów, akcesoria itp.

I teraz jak ustalić kim jest mój klient.

Może to być dziewczyna 16 letnia a moze być facet 60 letni a jeszcze to niby oni nie są
klientami bo sa to psy więc całkowite zagmatfanie :)

jak to ustalić ?
_________________
http://www.bizon.pl

http://www.psiaki.bizon.pl
   
 
 

Arkadiusz Piechowiak 
Administrator
Tech. Admin


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Janowiec Wlkp. / Poznań

Wysłany: Czw Lis 29, 2007 6:55 pm   

Z mojego punktu widzenia będzie Tobie ciężko ustalić wiek* klientów dlatego, że prowadzisz sklep internetowy. Nie masz styczności oko w oko z klientem.

1. Płeć możesz ustalić z zarejestrowanych kont użytkowników w Twoim sklepie.

2. Z wiekiem będzie już gorzej bo nie wymagasz tego przy rejestracji.
Możesz więc dodać do panelu rejestracji rubrykę w której rejestrująca osoba będzie musiała podać wiek.
_________________
Pieniądze, które mamy, są narzędziem wolności. Pieniądze, za którymi się uganiamy - narzędziem niewoli.

www.forumomarketingu.pl
   
 
 
 

Archon 
Użytkownik
Archon Shigeru

Wiek: 28
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: From The Inside...

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 8:37 pm   

Możesz zrobić formularz w sklepie. Wypełneinei go będzie dobrowolne. Za podanie tych danych klient miałby jakaś korzyść, ale niewielką, żebysnie płacił ludziom za wypełnienie akiety. Zawsze jakieś większe informacje na temat klientów choć też nie są bardzo dkoładne. :)
_________________
"Nie chce się zachowywać jak idiota tylko po to by być cool lub być tak określanym przez jakiś idiotów"
   
 
 
 

Piotr R. Michalak 
Administrator

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 70
Skąd: Gdańsk

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 12:16 am   

Zdecydowanie ankieta jest lepszym pomysłem niż pola przy rejestracji, chyba że wyraźnie zaznaczysz, ze są nieobowiązkowe. Obowiązek podawania daty urodzenia spowoduje ucieczkę klientów ;-)

Być może warto zrobić szerzej zakrojone badanie rynku. Zależy ile masz pieniędzy na to, ale przypuszczam że będziesz wolał skorzystać z 2 pierwszych opcji.
_________________
Piotr R. Michalak
www.strategie-rozwoju.pl
   
 
 

mudziej
Użytkownik

Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 9:10 am   

Piotr R. Michalak napisał/a:
Obowiązek podawania daty urodzenia spowoduje ucieczkę klientów ;-)


Należy także zwrócić uwagę, iż "przymuszanie" może nie być do końca zgodne z prawem. Zgodnie z obowiązującymi przepisami (GIODO), obowiązkowe pola przy rejestracji to takie które pozwolą jednoznacznie zidentyfikować klienta (login i hasło), a także niezbędne do realizacji zamówień (dane teleadresowe). Data urodzenia nie jest już polem obowiązkowym.

Stąd też rozszerzając wypowiedź Piotra, Internauta znający swoje prawa może mieć do tego zastrzeżenia i nie mając wyboru w ogóle nie zarejestruje się, a dalej nie zrealizuje zamówienia (czytaj kupi gdzie indziej). To oczywiście skrajne przypadki, bo jeszcze jest spora grupa, której zadania pytania ile razy dziennie się kochają też odpowiedzą :)

Ja także sugerowałbym ankietę na stronie sklepu - mniejszy odzew, ale stosunkowo tanie w realizacji - biorąc pod uwagę koszt realizacji ankiety i jakieś gratyfikacji (tapety z pieskami na PC - pamiętajmy o prawach autorskich :) , jakiś kalendarz, czy dostęp do jakiegoś zaprzyjaźnionego serwisu (zamkniętego).
   
 
 

volumen 
Użytkownik

Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: włocławek

Wysłany: Wto Mar 02, 2010 9:30 pm   

WITAM JESTEM STUDENTEM WYŻSZEJ SZKOŁY TECHNIKI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI PISZE PRACE DYPLOMOWĄ POD TYTUŁEM OUTSOURCING W PRZEDSIĘBIORSTWIE TRANSPORTOWYM NA PRZYKLADZIE FIRMY X

CHCIAŁEM SIĘ DOWIEDZIEĆ JAKIE PYTANIA Z TEJ DZIEDZINY MOGE KIEROWAĆ DO WYBRANEGO PRZEDSIĘBIORSTWA

PROSZĘ O POMOC :neutral:
   
 
 

malinka 
Użytkownik

Dołączyła: 08 Mar 2010
Posty: 1
Skąd: Kielce

Wysłany: Pon Mar 08, 2010 1:27 pm   

Ciężko tak jednoznacznie ustalić takie dane, najlepiej by było ustalić jakiś przedział wiekowy, Twoje produkty moga kupować ludzie w każdym wieku.
_________________
Najskuteczniejsze kursy językowe tanio i szybko.
   
 
 

mharek 
Użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: pleszew

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 2:37 pm   Źródła informacji o klientach

Witam.

Jestem studentem, prosze o jakieś namiary (link, artykuł) na temat źrodeł informacji o klientach ?? Szukalem ale nie znalazlem nic konkretnego.

Z góry wielkie dzieki.
Pozdrawiam
   
 
 

klaudyska6 
Użytkownik
Klaudia Kubiak

Dołączyła: 25 Paź 2011
Posty: 16
Skąd: Łódź

  Wysłany: Pią Lis 11, 2011 10:35 pm   

Nie rozumiem tylko w jakim celu, w takiej branży niezbędny jest Ci wiek klienta? Jeśli chcesz w odpowiedni sposób dopasować reklamę, czy treść swojej wypowiedzi, kierowanej do klienta, powinieneś wybrać inny parametr tworzenia grup:) Dlaczego nie skupisz się na określeniu, że są to osoby kochające zwierzęta, osoby, które pragną by ich pies zdrowo się odżywiał czy coś w tym rodzaju, to pomoże Ci zarówno dobrać odpowiednią strategię marketingową, jak i w odpowiedni sposób rozmawiać z klientem, o wiele bardziej niż określanie wieku.
Chyba, że ów informację potrzebujesz w innym celu, jeśli tak... proszę napisz:)
Pozdrawiam, Klaudia
_________________
http://klaudiakubiak.eu
   
 
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 1:15 pm   

A ja uważam, że mimo wszystko widełki wiekowe są ważne. Wiadomo trzeb określić grupę docelową także innymi czynnikami: lubią psy, kochają świeże powietrze itd. Ale wiek jest równie ważny, gdyż determinuje pewne emocje i czynności. Inaczej psem będzie opiekował się młodzieniec, inaczej nastolatka, inaczej człowiek, na emeryturze, a inaczej kobieta w średnim wieku. Wybiorą też pewnie inny typu psów.

Dla mnie wiek to ważny czynnik. ile razy czytając jakieś badania/case study określana jest grupa wiekowa widełkami ? Prawie zawsze.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

klaudyska6 
Użytkownik
Klaudia Kubiak

Dołączyła: 25 Paź 2011
Posty: 16
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 6:51 pm   

Niby tak, ale zauważmy, że nie istotne jest to jak opiekować się będzie dana osoba psem, podczas wybierania karmy - skoro chce kupić dobrą to wystarczy sprzedawcy:)
_________________
http://klaudiakubiak.eu
   
 
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 10:19 pm   

I dalej stajemy przed wyborem: jaką karmę (kolor, opakowanie, napisy) wybiorą nastolatki, a jaką rodziny z dzieckiem. Co do sprzedawcy także: musi umieć odpowiednio zareklamować produkt zarówno 18-latką, 40-latką i 60-latką.
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Agnieszka03 
Użytkownik
Agnieszka03

Wiek: 31
Dołączyła: 10 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: gdańsk

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 9:27 am   

Moim zdaniem można by było posłużyć się w takiej sytuacji strategią ATL (above the line), czyli skierować produkt (reklamę produktu) do ogólnej grupy ludzi (wszyscy są potencjalnymi klientami). Można do tych grup ludzi dotrzeć masowymi środkami przekazu np. reklama w radiu, gazecie, billboardy (najskuteczniejsza ekspozycja mediów) wg intentrack.

ps. jeżeli ktoś jest zainteresowany outdoorem na pomorzu zapraszam do kontaktu :)
biuro@outdoor3miasto.com

mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam małą autoreklamą :)
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 10:28 am   

Mmmm... faktycznie post mało odpowiada aktualnej tematyce rozmowy:) ale taka 'malutka' autoreklama może pewnie zostać:):)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

madzius2710 
Użytkownik

Wiek: 26
Dołączyła: 22 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: Wąbrzeźno

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 2:39 pm   

Witam, mam pytanko czy ktoś z Was potrafiłby stworzyć projekt dotyczący badań marketingowych.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam :smile:
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing