Forum o marketingu :: Najprostsze badanie marketingowe na świecie
 

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Forum o marketingu Strona Główna » Analiza marketingowa i strategiczna » Badania rynku » Najprostsze badanie marketingowe na świecie

Najprostsze badanie marketingowe na świecie
Autor Wiadomość

M. Andrzejewski 
Użytkownik
Marketingowa-Moc.pl


Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Szczecin

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 9:58 am   Najprostsze badanie marketingowe na świecie

Witajcie!

Przeglądając poprzednie tematy w tym dziale zauważyłem, że są one dosyć specjalistyczne i dotyczą często problemu samego autora. Dlatego też dzisiaj chciałem Wam opowiedzieć krótko o tym:

Jak przeprowadzić bardzo proste i skuteczne badanie marketingowe dla dowolnego projektu?

Po pierwsze musicie wiedzieć jedną, zasadniczą rzecz:

"To jak Wy widzicie swój projekt najczęściej bardzo różni się od tego jak widzą go inni"

Po prostu - Wy przygotowujecie swój projekt, oglądacie go wiele razy, przerabiacie, poprawiacie a więc macie określoną perspektywę. Inni ludzie będą go widzieli pierwszy raz, a więc skupią się na pierwszym wrażeniu, wyłapią najważniejsze dla siebie sprawy.

To daje Wam wniosek, żeby:

"Nigdy nie wprowadzać nowego projektu bez najmniejszych choćby badań marketingowych"

Badanie marketingowe - to brzmi dumnie i poważnie, ale zaraz zobaczycie, ze to naprawdę proste sprawy.

Jaki jest plan działania?

1) Wymyśl nowy projekt/zmianę/modyfikację itp. Na początku opieraj się na swojej wiedzy, ewentualnie skorzystaj z pomocy ekspertów/znajomych.

2) Przygotuj szkic projektu, który będziesz pokazywać innym dla uzyskania opinii. Tutaj zaczyna się etap badań marketingowych. Poszukaj przedstawicieli twojego rynku docelowego (potencjalnych klientów) i przedstaw im szkic projektu z prośbą o opinię. Możesz to zrobić przez internet, a możesz również na żywo. Pierwszy sposób jest łatwiejszy, ale drugi za to dokładniejszy. Jeśli ludzie, których pytasz są niechętni do opinii, proponuj jakąś małą nagrodę w zamian za 15 minut ich czasu. Nie chodzi o pisanie referatów. Mają powiedzieć Ci co im się podoba, co by poprawili, a co zupełnie im nie odpowiada w twoim projekcie.

3) Spisuj dokładnie wszystkie odpowiedzi. Już na tym etapie spotka Cię zapewne niejedno zaskoczenie:)

4) Zbierz wszystkie uzyskane opinie i wyciągnij jednoznaczne wnioski. Tematy, które najczęściej się powtarzały uznaj za priorytet. Opinie jednostkowe mają mniejsze znaczenie.

5) Wprowadź zmiany.

I tyle. Bardzo prosta sprawa. Zebranie opinii i wykorzystanie ich w praktyce. Bez żadnych statystycznych słupków, wykresów czy średnich.

PS. Oczywiście w ten sposób możesz zbadać również swoje aktualne projekty... Zawsze można zrobić coś jeszcze lepiej:)
_________________
Blog o praktycznym marketingu - www.marketingowa-moc.pl

Sprawdź i dodaj do ulubionych!
   
 
 

it-spleen 
Użytkownik
it-spleen


Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 601
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 11:56 am   

Bardzo fajnie! Prosto, w temacie i zwięźle! Good job:)
_________________
T. Jeziorski | iTSOLUTIONS by SPLEEN | Projektowanie stron WWW i e-Marketing | biuro@spleen.com.pl | +48 660-685-064

szafy meble kuchenne pruszków warszawa
   
 
 
 

Marketer 
Użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Skąd: Trzebnica

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 2:40 pm   

Kiedy już ma się plan badań i dobrane narzędzie np. ankietę warto to dać do przejrzenia komuś z zewnątrz, bo taka osoba wyłapie błędy na które my nie zwracamy uwagi.

Jesteśmy tak dumni ze swojej pracy, że wydaje się ona nam doskonała.

Niestety z jednym się nie zgodę. Badanie jakościowe bez uwzględnienia elementów ilościowych (analiza statystyczna) jest niepełne.
_________________
Ogłoszenia Zlecenia
   
 
 

powerP 
Użytkownik

Wiek: 32
Dołączyła: 20 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: warszawa

Wysłany: Pon Sty 20, 2014 11:29 am   

Zgadzam się, że zawsze warto zapytać o opinię kogoś z zewnątrz, bo świeże spojrzenie pozwala wyłapać wiele błędów i niedociągnięć, na które normalnie ciężko jest zwrócić uwagę patrząc o środka. Zresztą nie tylko w przypadku badań się to sprawdza, bo tak samo jest ogólnie z funkcjonowaniem firmy – czasami jak coś zaczyna iść nie tak i nie wiadomo do końca w czym tkwi problem, to najlepiej skorzystać z jakiegoś zewnętrznego wsparcia, chociażby zamawiając audyt. Takich ofert jest teraz sporo, np. http://www.iqfm.pl/narzedzia/sell-in/audyty/ , więc ceny są konkurencyjne, a efekty mogą się okazać bardzo opłacalne.
   
 
 

Pimedia 
Użytkownik
Dom mediowy

Wiek: 31
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Katowice

Wysłany: Pon Sty 27, 2014 11:03 am   

To jest dobre podejście, które na starcie może wyeliminować wiele niepowodzeń
_________________
www.pimedia.pl
   
 
 

Buchaj 
Użytkownik

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: wawa

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 11:46 am   

ja działam na spontanie i bywa różnie
_________________
info-kredyt.pl
   
 
 

mirabella 
Użytkownik

Wiek: 30
Dołączyła: 13 Kwi 2014
Posty: 495
Skąd: Śląsk

Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 8:29 am   

"Na spontanie"? To dość niebezpieczna metoda. Owszem, raz na jakiś czas może przynieść korzyści, aczkolwiek nie polegałabym na takim sposobie. Zdecydowanie wolę planowanie.
   
 
 

wanka
Użytkownik

Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 273
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto Maj 05, 2015 8:55 am   

Ja wolę mieć wszystko zaplanowane.
   
 
 

Helit 
Użytkownik

Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Kalisz

Wysłany: Pią Lip 24, 2015 11:37 am   

Czy można to w jakiś sposób zaktualizować czy do tej pory wszystko pozostaje bez zmian?
   
 
 

dorotaa
Użytkownik

Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon Sie 24, 2015 2:36 pm   

Konsultacje to zdecydowanie podstawa jeśli chodzi o przeprowadzanie badań. Pozwalają unikać wielu prostych błędów, których można nie zauważyć samemu.
_________________
https://elektronicznekonstrukcje.blogspot.com/
   
 
 

annannam
Użytkownik

Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 4:57 pm   

Badania marketingowe są tak często zaniedbywane, że nie mogę się temu nadziwić. A przecież one pozwalają uniknąć mnóstwa porażek biznesowych.
_________________
http://posgroup.pl/
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
agencja interaktywna Ententa | Uwolnij Swoja Firmę| FUMP - tani i skuteczny e-mailing